کد خبر : 154341
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 13:55

تیم کاردانو هکرها را به مبارزه طلبید!

تیم کاردانو هکرها را به مبارزه طلبید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه شکی در این نیست که شبکه کاردانو جزو امن‌ترین و البته سریع‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین موجود در صنعت بلاک‌چین‌ها است. با این حال، تیم توسعه‌دهنده این اکوسیستم به دنبال افزایش امنیت این شبکه است! به گزارش سایت بیت کوینیست، به‌تازگی، تیم توسعه‌دهنده کاردانو اعلام کرده است که پاداش هکر‌هایی را که بتوانند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شکی در این نیست که شبکه کاردانو جزو امن‌ترین و البته سریع‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین موجود در صنعت بلاک‌چین‌ها است. با این حال، تیم توسعه‌دهنده این اکوسیستم به دنبال افزایش امنیت این شبکه است!

به گزارش سایت بیت کوینیست، به‌تازگی، تیم توسعه‌دهنده کاردانو اعلام کرده است که پاداش هکر‌هایی را که بتوانند یک باگ (Bug) امنیتی در شبکه بلاک‌چین کاردانو پیدا کنند را 2 برابر کرده است!

این مسئله پاداش دادن به هکر‌ها، برای پیدا کردن باگ‌های امنیتی یک شبکه یا سایت، چیز جدیدی نیست و بسیاری از پروژه‌ها این کار را برای افزایش امنیت شبکه خود انجام می‌دهند.

این مسئله برای پروژه‌هایی مانند کاردانو یا حتی پروژه‌های فعال در حوزه دیفای بسیار سودآور است! چراکه آن‌ها را از هرگونه خطر احتمالی دور نگه‌ می‌دارد. این‌که کاردانو اقدام به تعیین جایزه برای هکر‌ها می‌کند، بسیار اصولی است.

چرا که در صورتی که باگی در سیستم یا شبکه کاردانو وجود داشته باشد و هکری قصد سوء استفاده از آن را داشته باشد، این مسئله می‌تواند برای اکوسیستم کاردانو بسیار گران تمام شود!

با توجه به این‌ که اکنون، جوایز این هکر‌ها افزایش یافته، بی‌شک تعداد بیشتری از آن‌ها به دنبال پیدا کردن مشکل‌های امنیتی کاردانو خواهند بود.

هم‌اکنون پس از دو برابر شدن جوایز، بنیاد کاردانو به هکر‌هایی که مشکلات امنیتی کیف پول کاردانو را پیدا کنند، به ترتیب و بر اساس اهمیت پاداش می‌دهد، کسانی که مشکلاتی امنیتی با اهمیت کم را گزارش کنند 600 دلار و هکر‌هایی که مشکلات امنیتی با اهمیت متوسط را گزارش کنند تا 2000 دلار پاداش می‌گیرند!

این پاداش برای اشکالات امنیتی با اهمیت بالا حدود 6000 دلار و برای مشکلات امنیتی حیاتی و بسیار مهم، 7500 دلار تعیین شده است.

اما پاداش برای گزارش دادن مشکلات امنیتی در سمت Node های کاردانو بیشتر هم می‌شود! هکر‌ها، به ترتیب روبرو جوایز را دریافت می‌کنند. مشکلات امنیتی کم اهمیت 800 دلار، اهمیت متوسط 4000 دلار، اهمیت بالا 10000 دلار، اهمیت بسیار بالا و حیاتی 20000 هزار دلار.

تیم توسعه‌دهنده کاردانو تاکنون حدود 12 مشکل امنیتی را به کمک این هکر‌ها حل کرده است و حدود 2300 دلار نیز به عنوان جایزه پرداخت کرده است.

با وجود این‌که تیم کاردانو به خوبی عمل می‌کند و پروژه‌اش از لحاظ بنیادی بسیار قدرتمند است، ولی همچنان قیمت رمزارز آن در نزدیکی حمایت 1 دلار قرار دارد! بسیاری از سرمایه‌گذاران این رمزارز در ضرر هستند و امیدی به بالا رفتن آن هم ندارد، حداقل به این زودی‌ها!

نوشته تیم کاردانو هکرها را به مبارزه طلبید! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.