کد خبر : 91901
تاریخ انتشار : جمعه 31 اردیبهشت 1400 - 9:13

تمامی شرکت‌های بیمه موظف به افزایش سرمایه شدند

تمامی شرکت‌های بیمه موظف به افزایش سرمایه شدند

تمامی شرکت‌های بیمه موظف به افزایش سرمایه شدند رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تمامی شرکت‌های بیمه‌ای چه بورسی و چه غیر بورسی، موظف به افزایش سرمایه تا پایان سال شده اند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اق..

تمامی شرکت‌های بیمه موظف به افزایش سرمایه شدند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تمامی شرکت‌های بیمه‌ای چه بورسی و چه غیر بورسی، موظف به افزایش سرمایه تا پایان سال شده اند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا سلیمانی با اشاره به این که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای چه بورسی و چه غیر بورسی، موظف به افزایش سرمایه تا پایان سال شده‌اند، گفت: پیش از این میزان سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌ای مختلط 150 میلیارد تومان و برای بیمه‌های اتکایی 250 میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: با توجه به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه و بزرگ شدن صنعت بیمه، اگر افزایش سرمایه را در این صنعت نداشته باشیم، بیمه‌ها با مشکل ظرفیت نگهداری مواجه می‌شوند و نمی‌توانند بیمه‌نامه صادر کنند.

هم‌افزایی مجلس با قوه قضائیه برای گرفتن حق مالباختگان بورس

وی گفت: بر اساس پیشنهادی که برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای داشتیم هفته گذشته این موضوع در دولت مصوب شد. بر این اساس همه شرکت‌های مختلط باید سرمایه خود را به 300 میلیارد تومان و شرکت‌های اتکایی به 500 میلیارد تومان برسانند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت‌های جدید نیز باید با این سرمایه جدید ایجاد شوند. با این اقدام ظرفیت نگهداری در شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر می‌شود و این صنعت برای پوشش ریسک بزرگ‌تر خواهد شد.

سلیمانی تصریح کرد: همه شرکت‌های بیمه‌ای تا آخر امسال وقت دارند سرمایه خود را به این مصوبه برسانند؛ البته شرکت‌هایی را داریم که در گذشته افزایش سرمایه داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.