کد خبر : 208734
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 18:40
دیدگاه‌ها برای تعویض بوش اکسل عقب پراید بسته هستند

تعویض بوش اکسل عقب پراید

تعویض بوش اکسل عقب پراید

هنگامی که بوش ها به طور کامل از کار می افتند، تماس فلز به فلز بین اتصالات و قطعات متصل رخ می دهد که به طور قابل توجهی عمر قطعات آسیب دیده را کاهش می دهد. تعویض قطعات دیگر ممکن است گران باشد بنابراین نصب بوش های جدید حین ظهور اولین نشانه های خرابی بسیار

هنگامی که بوش ها به طور کامل از کار می افتند، تماس فلز به فلز بین اتصالات و قطعات متصل رخ می دهد که به طور قابل توجهی عمر قطعات آسیب دیده را کاهش می دهد. تعویض قطعات دیگر ممکن است گران باشد بنابراین نصب بوش های جدید حین ظهور اولین نشانه های خرابی بسیار مهم است.

یک بازرسی بصری، بوش های آسیب دیده یا فرسوده، مانند پارگی در لاستیک یا شکستگی در اتصال لاستیک به فلز را آشکار می کند. فرسودگی لاستیک ها همچنین نشانگر خوبی از مشکلات سیستم تعلیق جلو و یا عقب است. علاوه بر یک بازرسی بصری، سایر علائم بوش های فرسوده یا آسیب دیده قبل از خرابی کامل عبارتند از:

۱. صدای برخورد اتصالات فلزی

۲. صدای جیر جیر غیر طبیعی هنگام ترمز یا شتاب گرفتن

۳. لرزش قسمت جلوی خودرو به ویژه هنگام شتاب گرفتن

۴. صدای تق تق به خصوص هنگام رانندگی بر روی سطوح ناهموار

علل خرابی بوش اکسل های محور عقب

پایان عمر یک قطعه یکی از دلایلی است که باعث می شود آن را عوض کنید. بوش اکسل ها قطعات بسیار قابل اعتمادی هستند. عمر مفید آنها تا 100000 کیلومتر است. با این حال، رانندگی تهاجمی و استفاده از خودرو در جاده های غیر استاندارد، عمر مفید قطعه را به شدت کاهش می دهد.

یک عامل مهم کیفیت قطعه نصب شده است. اگر قسمت لاستیکی قطعه از مواد نامناسب ساخته شده باشد، به طور قابل توجهی سریعتر فرسوده می شود و نیاز به تعویض خواهد داشت. برای سواری نرمتر و کنترل بهتر وسیله نقلیه، بوش های فرسوده خود را مرتبا تعویض کنید.

نشانه های بوش اکسل بی کیفیت

هنگام رانندگی در جاده هایی با کیفیت پایین، به نظر میرسد که سیستم تعلیق در حال لرزش است.

ضعف فرمان پذیری وسیله نقلیه

واکنش کند فرمان و ناپایداری در هنگام چرخش

تعویض بوش اکسل عقب پراید

بهتر است همه بوش های بازوی کنترل را به یکباره تعویض کنید، زیرا زمانی که یکی از آنها فرسوده می شود، به احتمال زیاد بقیه بوش ها نیز به زودی از کار خواهند افتاد.

بوش ها را از نظر بصری برای آسیب های قابل مشاهده مانند پارگی یا توخالی شدن لاستیک بررسی کنید. هنگام تعویض بوش، مطمئن شوید که سیبک فرمان بررسی شود، زیرا برخی از علائم نیز می تواند نشان دهنده خرابی سیبک باشند. این می تواند فاجعه آمیز باشد زیرا در صورت شکستن مفصل توپ در حین رانندگی، چرخ جلو می تواند کاملا جدا شود.

اینکه کدام بوش بازوی کنترلی را برای جایگزینی بوش های فرسوده استفاده می کنید به نحوه استفاده از خودروی شما بستگی دارد. بوش های OE از لاستیک ساخته شده اند و راحت ترین تجربه رانندگی را ارائه می دهند. بوش های ساخته شده از پلی اورتان دقت در حمل و نقل را افزایش می دهند و سواری بهتری را نیز به همراه دارند. این بوش ها برای عملکرد بهینه نیاز به روانکاری منظم (هر دو سال یا بیشتر) دارند زیرا روان کننده در طول زمان از بین می رود.

برخی از بوش ها از فولاد ساخته می شوند و فقط برای یک مسیر مسابقه کاملا مسطح خوب هستند زیرا هیچ کنترلی بر لرزش ندارند.

زمان تعویض بوش اکسل عقب پراید

بوش ها ممکن است کوچک به نظر برسند، اما نقش مهمی در راحتی راننده و طول عمر سیستم فرمان و تعلیق خودرو دارند. بوش به عنوان یک بالشتک بین قطعات عمل می کند و میزان حرکت در اتصالات را کنترل می کند و در عین حال صدای جاده، لرزش و سختی را کاهش می دهد. بوش ها می توانند به مرور زمان به دلیل حرکت مداوم، اصطکاک، گرما و قرار گرفتن در معرض خاک و آلاینده هایی مانند نمک های جاده و روان کننده ها خراب شوند. از آنجایی که یک بوش فرسوده یا آسیب دیده بر این عملکردها تأثیر منفی می گذارد، مهم است که به طور منظم آنها را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید.

نکات فنی که باید حین تعویض بوش اکسل عقب پراید رعایت شوند

هنگام تعویض بوش باید به چند نکته توجه داشت:

  1. از بوش مناسب برای پراید خود استفاده کنید – اگرچه در ظاهر ممکن است یکسان به نظر برسند، اما بوش های گوناگون با ویژگی های داخلی متفاوتی برای کاربرد های مختلف طراحی شده اند.
  2. همیشه قبل از نصب، ابعاد قطعه را بررسی کنید.
  3. به یاد داشته باشید قبل از اینکه پراید خود را برای رانندگی آزمایشی ببرید، اتصالات را با گشتاور روی زمین محکم کنید. عدم انجام این کار می تواند فشار غیرضروری را به بوش در موقعیت اشتباه وارد کند و منجر به خرابی زودرس شود.
  • تعویض برخی از بوش ها ممکن است دشوار باشد و ممکن است به ابزارهای تخصصی نیاز داشته باشند. در این مورد، جایگزین کردن کل سیستم به جای بوش، می تواند مقرون به صرفه تر باشد. برای مثال، برخی از بوش های بازوی کنترلی را نمی توان به طور جداگانه تعویض کرد، بنابراین بازوی کنترل باید به طور کامل تعویض شود.

انتخاب جایگزین بوش مناسب

برای سیستم تعلیق خودرویی که سفت است و چسبندگی لاستیک را به جاده به حداکثر می رساند، یک بوش لاستیکی سخت با قدرت بسیار کم مورد نیاز است. با این حالپ با بهبود فرمان پذیری، امکان نویز بیشتر و راحتی کمتر وجود دارد. از طرف دیگر، یک بوش نرم با مقدار سختی کم صدای کمتری تولید می کند، اما می تواند فرمان پذیری خودرو را به خطر بیندازد. بنابراین، به دست آوردن تعادل مناسب بسیار مهم است.

آیا می توان بوش اکسل عقب پراید را بدون تعویض تعمیر کرد؟

اگر بوش فقط شل باشد، پس یا شل شده یا به درستی نصب نشده است. به احتمال زیاد، می توانید این بوش را فقط با سفت کردن آن نجات دهید. با این حال، در اکثر مواقع، بوش شما فرسوده می شود و باید آن را تعویض کنید. در هر صورت، باید پراید خود را نزد مکانیک ببرید تا او بتواند این کار تعمیر یا تعویض را برای شما انجام دهند.

نادیده گرفتن صدای تق تق ایده خوبی نیست زیرا این امر می تواند منجر به ایجاد نقص در فرمان شود که در این صورت دیگر نمی توانید جهت خودروی خود را کنترل کنید. بهتر است مشکل را در اولین فرصت حل کنید.

مراقب بوش‌های پراید باشید!

اخیرا شرکت زمردیدک (یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید قطعات جلوبندی) در صفحه مربوط به خرید قطعات جلوبندی پراید، لیست قیمت بروز قطعات جلوبندی پراید را منتشر کرده است که در این لیست قطعات جلوبندی پراید، ۸ بوش وجود دارد. این یعنی پرایدسواران عزیز باید اهتمام بیشتری برای نگهداری بوش‌های پراید داشته باشند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.