کد خبر : 106613
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 10:19

تحریم های جدید آمریکا برای کاربران ایرانی ارز دیجیتال!

تحریم های جدید آمریکا برای کاربران ایرانی ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 3 دقیقه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در گزارش جدید خود از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته است که از ابزارهای مکان‌یابی جغرافیایی برای مسدود کردن دسترسی کشورهای تحت تحریم آمریکا به خدمات خود استفاده کنند. مقامات آمریکایی روز جمعه با اعلام این که در شش ماهه اول سال جاری میلادی قربانیان حملات باج افزاری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در گزارش جدید خود از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته است که از ابزارهای مکان‌یابی جغرافیایی برای مسدود کردن دسترسی کشورهای تحت تحریم آمریکا به خدمات خود استفاده کنند.

مقامات آمریکایی روز جمعه با اعلام این که در شش ماهه اول سال جاری میلادی قربانیان حملات باج افزاری مجبور به پرداخت ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکرها شده‌اند، در مورد نقش ارزهای دیجیتال در تسهیل این نوع حملات هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‎داری ایالات متحده میانگین حجم معاملات مربوط به حملات باج افزاری در سال ۲۰۲۱ میلادی را ۱۰۲٫۳ میلیون دلار در هر ماه اعلام کرده که در این میان، باج افزارهای REvil/Sodinokibi، Conti، DarkSide، Avaddon و Phobos، شایع‎ترین باج افزارهای مورد استفاده توسط هکرها بوده‌اند.

بر اساس گزارش جدید وزارت خزانه‎داری ایالات متحده، استفاده از بیت کوین متداول‌ترین روش پرداخت باج توسط قربانیان به هکرها است و این موضوع، نگرانی مقامات آمریکایی در مورد نقش ارزهای دیجیتال در افزایش روزافزون این نوع حملات را بیشتر کرده است.

در پی سلسله حملات باج افزاری که سال جاری میلادی به وقوع پیوست و امنیت بخش‌های مختلف، از منابع انرژی گرفته تا صنایع غذایی ایالات متحده را به خطر انداخت، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، افزایش امنیت سایبری برای مقابله با تهدیدات باج افزاری را اولویت اصلی دولت خود اعلام کرد.

در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای توقف استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت باج به هکرها، به اعضای جامعه کریپتو دستور داده تا اطمینان حاصل کنند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تسهیل چنین معاملاتی کمک نمی‌کنند.

در دستورالعمل جدید این وزارتخانه آمده است که صنعت ارزهای مجازی می‌تواند در جلوگیری از استفاده از رمزارزها توسط افرادی که در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار دارند، نقشی مهمی ایفا کند.

والی آدیمو (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، می‌گوید:

وزارت خزانه‌داری با سخت‌تر کردن سود بردن مجرمان از چنین حملاتی، برای متوقف کردن حملات باج افزاری تلاش می‌کند، اما برای جلوگیری از این فعالیت‌های غیرقانونی به کمک بخش خصوصی نیز نیاز داریم.

در دستورالعمل جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین از صرافی‌های ارز دیجیتال خواسته شده که از ابزارهای مکان‌یابی جغرافیایی برای مسدود کردن دسترسی کشورهای تحت تحریم آمریکا به خدمات خود استفاده کنند.

این گزارش به دنبال یک نشست مجازی دو روزه به میزبانی کاخ سفید و مشارکت بیش از ۳۰ کشور با هدف تقویت همکاری‌های جهانی برای مقابله با حملات باج افزاری منتشر شد. این کشورها که نگران استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت باج درخواستی از سوی هکرها بودند، به توافق رسیدند که تلاش‌های هماهنگی را در راستای بر هم زدن مکانیسم‌های مالی غیرقانونی که به رشد حملات باج افزاری دامن زده‌اند، انجام دهند.

همان‌طور که ماه گذشته گزارش شد، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اولین تحریم خود علیه یک صرافی رمزارزی را اعمال کرد. طبق گزارش‌ها، این صرافی که سوئکس (Suex) نام دارد، حداقل هشت تراکنش را برای باج افزارهای غیرقانونی تسهیل کرده است.

نوشته تحریم های جدید آمریکا برای کاربران ایرانی ارز دیجیتال! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.