کد خبر : 210601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 15:14
دیدگاه‌ها برای بی آزار در نشست خبری معرفی فرصت های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین: نمایشگاه واردات چین اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین است بسته هستند

بی آزار در نشست خبری معرفی فرصت های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین: نمایشگاه واردات چین اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین است

بی آزار در نشست خبری معرفی فرصت های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین: نمایشگاه واردات چین اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین است
بورس تایمز: هدف ایران از حضور در این نمایشگاه گسترش صادرات است و این کشور به عنوان قطب صادراتی جهان است.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه واردات به کشور چین می‌باشد و فرصت بسیار مناسب جهت توسعه صادرات و ورود کالا‌های ایرانی به بازار کشور چین است. ایران با دو پاویون ملی و اختصاصی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزاری بورس تایمز، نشست خبری معرفی فرصت های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، صبح امروز چهارشنبه 24 خرداد ماه 1402، با حضور حامد بی آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، کاوه دلیری مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، حسین قاهری رئیس مرکز تجاری ایران در شانگهای، جمعی از مدیران نمایشگاهی و اصحاب رسانه، در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاهای بین المللی تهران برگزار شد.

حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران

حامد بی آزار، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایرانّ در ابتدای این نشست خبری گفت: هدف ایران از حضور در این نمایشگاه گسترش صادرات است و این کشور به عنوان قطب صادراتی جهان است که از ۶ سال گذشته بر اساس تدبیری، نمایشگاه وارداتی را راه اندازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چین علاوه بر صادرات، کشوری واردکننده نیز محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: شرکت‌های ایرانی با مزیت رقابتی می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند که برای کسب و کارها بسیار منفعت به همراه دارد.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، با بیان اینکه یک پاویون ملی در این نمایشگاه برای ایران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در پنجمین دوره نمایشگاه واردات چین دو هزار و ۸۰۰ هزار شرکت خارجی در ۸۰۰ هزار مترمربع حضور داشتند که ۷۳ میلیارد دلار گردش مالی نیز داشته است.

بی آزار، با بیان اینکه این نمایشگاه در ۶ گروه کالایی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: مواد غذایی و محصولات کشاورزی، صنعت خودرو، هوش مصنوعی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای مصرفی و خدمات فنی و مهندسی مجموع این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه سهم ایران از کل تجارت چین یک درصد است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با همدلی و هم افزایی با توجه به روابط دوستانه و دراز مدت دو کشور سهم خود را افزایش دهیم.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، در ادامه اظهار داشت: اولین دوره نمایشگاه واردات چین که با نام CIIE شهرت دارد، در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.

بی آزار افزود: CIIE اقدام مهمی از سوی دولت چین برای حمایت قاطع از آزادسازی تجارت و جهانی شدن  اقتصاد این کشور بود؛ نمایشگاه واردات چین اولین نمایشگاه واردات در جهان و یکی از سه نمایشگاه بزرگ چین است.

وی در ادامه افزود:  اولین دوره نمایشگاه واردات چین (CIIE) یک ابتکار ستودنی در تاریخ توسعه تجارت بین الملل جهان است. ششمین دوره از نمایشگاه واردات چین  ۱۴ الی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ (۱۰-۵ نوامبر ۲۰۲۳) در شهر شانگ‌های برگزار می‌شود.

 

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، در پایان سخنان خود گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه واردات به کشور چین می‌باشد و فرصت بسیار مناسب جهت توسعه صادرات و ورود کالا‌های ایرانی به بازار کشور چین است. ایران با دو پاویون ملی و اختصاصی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کاوه دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران

کاوه دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: با حضور فعالانه در ششمین نمایشگاه واردات چین می توانیم از فرصت موجود برای گسترش صادرات ایران به جهان استفاده کنیم و سهم بیشتری از بازار چین را به خود اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در بازار این کشور رقبای زیادی حضور دارند، تصریح کرد: با وجود اینکه کشورهای همسایه ایران توجه ویژه ای به بازار شانگهای پیدا کرده‌اند باید با برنامه ریزی مناسب حضور خود را تثبیت کنیم.

مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با تاکید بر اینکه برنامه ریزی نامناسب برای حضور در نمایشگاه‌ها موجب خدشه دار شدن وجهه بین المللی ایران می‌شود، اظهار داشت: در نمایشگاه واردات چین شرکت‌ها با دو رویکرد انفرادی یا گروهی می‌توانند حضور داشته باشند البته با توجه به اینکه بسیاری از کشورها تحت عنوان یک پرچم و پاویون حضور دارند باید این راهبرد را در پیش بگیریم زیرا انسجام به اعتبار بیشتر کمک می‌کند.

دلیری خاطرنشان کرد: به حضور منسجم و برنامه ریزی دقیق در این زمینه تاکید تا پیام لازم را به بازدیدکنندگان و مشتریان محصولات ایرانی برسانیم تا در حوزه تجارت تقویت لازم را انجام دهیم.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی واردات چین فرصتی است تا حضور مقتدری در جهان داشته باشیم بر همین اساس برای پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی باید هر چه سریع‌تر برنامه مشخصی ارائه بدهند.

مدیرکل دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه دولت برای شرکت در این نمایشگاه مشوق‌هایی را در نظر گرفته است تا حضور تجار و تولیدکنندگان تسهیل شود، گفت: از الزامات حضور فعالانه در نمایشگاه واردات چین رعایت زمان بندی و برنامه ریزی مشخص است.

دلیری، در پایان سخنان خود، با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه برای کار کردن با چین در حال برنامه ریزی هستند، اظهار داشت: اگر به دنبال از دست ندادن بازارها و افزایش سرمایه گذاری خارجی در ایران هستیم باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم و فارغ از نگاه‌ها و تحلیل‌های سیاست زده در زمینه‌های مختلف با چین شراکت کنیم زیرا جاده تجارت باید برای دو طرف سود داشته باشد.

گفتنی است، ششمین دوره از نمایشگاه واردات چین، به مدت شش روز از ۱۴ الی ۱۹ آبان ۱۴۰۲ (۱۰-۵ نوامبر ۲۰۲۳)، در شهر شانگ‌های برگزار می‌شود.

خبرنگار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.