کد خبر : 84538
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 8:56

بومی‌سازی محصولات گلوگاهی وتحریمی پتروشیمی با مشارکت ۲۰۰ مجموعه فناور

بومی‌سازی محصولات گلوگاهی وتحریمی پتروشیمی با مشارکت ۲۰۰ مجموعه فناور

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های اثرگذار در توسعه فناورانه کشور در روزهای سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌ها، استفاده از ظرفیت داخلی و دانشی جوانان و متخصصان کشور است؛ کس..

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های اثرگذار در توسعه فناورانه کشور در روزهای سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌ها، استفاده از ظرفیت داخلی و دانشی جوانان و متخصصان کشور است؛ کسانی‌که توان کافی برای کمک به ایران در گذر از این روزها و رساندن کشور به قله‌های پیشرفت و توسعه یافتگی را دارند.

یکی از نقاط کلیدی و حساس کشور که نیاز به استفاده از این توان تخصصی دارد، صنایع کشور است، صنایعی که در سال‌های اخیر با کمک همین دانش بومی، مسیر نوینی را برای توسعه علمی و فناورانه خود یافته‌اند، اما شاید برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای تسهیل مسیر ورود دانش، تحصص و فناوری به صنایع باشد.

بر همین اساس نیز صنعت پتروشیمی دو سالی است میزبان «رویداد هدفمند حمایت از ساخت داخل» است. این رویداد با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و بانک صادرات ایران برگزار می شود و فرصتی مناسب برای اثبات نقش دانش، خلاقیت و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور است.

دومین دوره این رویداد که ۲۷ بهمن ماه‌ سال ۹۹ برگزار شد منجر به جذب و مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان، اعم از سازندگان و تامین‌کنندگان کالاها و خدمات شد. در این رویداد ۷۰ تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید تا تولید و بومی سازی کالاها و خدمات گلوگاهی و مبتنی بر تحریم‌ها در کشور شتاب گیرد.

این تفاهم‌نامه‌ها بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته است، آمارها گواهی می دهد که تعداد تفاهم نامه‌ها با دانش‌بنیان‌ها نسبت به سال گذشته، سه برابر، ارزش قراردادهای منعقد شده هشت برابر و تعداد شرکت های حاضر سه برابر رشد داشته است.

«حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» رویدادی است که به دنبال تحقق اهداف ماموریت کلان اقتصادی کشور مبنی بر حمایت از ساخت داخل با اتکاء به توانمندی های داخلی است و هر سال در جزیره کیش برگزار می شود.

شناسایی چالش‌ها و نیازهای فناورانه صنایع و سازمان‌های حوزه پتروشیمی، ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و شتاب‌دهنده‌های حوزه آب و انرژی و شکل‌گیری شبکه‌ای میان اجزای اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در این حوزه نیز از مهم‌ترین اهداف مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رویداد فناورانه است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.