کد خبر : 209880
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 9:53
دیدگاه‌ها برای بهترین راه سرمایه گذاری در طلا کدام است؟ بسته هستند

بهترین راه سرمایه گذاری در طلا کدام است؟

بهترین راه سرمایه گذاری در طلا کدام است؟

طلا به عنوان یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در جهان شناخته می‌شود. در شرایط بحرانی تمام افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را تبدیل به طلا کنند و در شرایط مساعدتر برای سرمایه خود تصمیم گیری کنند. یکی از مزیت‌های بازار طلا نسبت به سایر بازارها این است که در تمام کشورها، طلا

طلا به عنوان یکی از بهترین و کم‌ریسک‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در جهان شناخته می‌شود. در شرایط بحرانی تمام افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را تبدیل به طلا کنند و در شرایط مساعدتر برای سرمایه خود تصمیم گیری کنند. یکی از مزیت‌های بازار طلا نسبت به سایر بازارها این است که در تمام کشورها، طلا را به عنوان یک کالای با ارزش می‌شناسند و هر کجا که باشید میتوانید آن را به پول نقد تبدیل کنید. سرمایه گذاری در طلا به چندین شکل امکان‌پذیر است، اما بهترین روش سرمایه گذاری در طلا کدامست؟ کدام روش بیشترین بازدهی و سود را دارد؟ به طور کلی طلا، از گذشته تا به امروز روند صعودی را تجربه کرده است. اگر چه در بعضی از بازه‌های زمانی دچار افت قیمت شده است اما تقریبا همیشه یک روند صعودی دارد.

بهترین روش سرمایه گذاری در طلا

مرسوم ترین راه سرمایه گذاری در طلا، خرید فیزیکی طلاست.طلا را میتوانید در اشکال مختلف خریداری کنید، مانند:

  • طلای نو
  • طلای دست دوم (طلای کم اجرت)
  • خرید سکه
  • خرید شمش
  • خرید طلای آب شده

طلای نو به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری مناسب نیست، زیرا طلاهای نو دارای اجرت ساخت، مالیات و سود فروشنده هستند. هدف از خرید طلای نو برای مصارف زینتی است، اگرچه طلای نو هم در طولانی مدت همراه با سود و افزایش سرمایه خواهد بود اما برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست.

سرمایه گذاری در سکه

خرید سکه یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد برای حفظ سرمایه نقدی خود در برابر تورم از آن استفاده میکنند. اگر کمی دانش تحلیل بازار را داشته باشید، از طریق سرمایه گذاری در سکه میتوانید سودهای خوبی در کوتاه مدت کسب کنید.

بهترین زمان خرید سکه

بهترین زمان برای خرید سکه، زمانی است که شاهد حباب سکه باشید. حباب سکه یعنی قیمت سکه در بازار آزاد کمتر از قیمت سکه براساس محاسبات فرمولی باشد.

چه سکه ای برای سرمایه گذاری بخریم؟

سکه ها انواع مختلفی دارند که هرکدام در وزن های متفاوت و مشخص در بازار فروخته میشوند:

  • سکه طرح قدیم
  • سکه طرح جدید
  • سکه های گرمی
  • سکه های پارسیان

برای مثال سکه بهار آزادی در سه وزن تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه وجود دارد. بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری تمام سکه طرح قدیم یا همان سکه بهار آزادی است. یکی از نکات مهم سرمایه گذاری در سکه که باید بخاطر داشته باشید، تاثیرپذیری بالای آن از عوامل اقتصادی و سیاسی است که میتواند نقطه ضعف محسوب شود.

طلای دست دوم

بیشتر مردم برای سرمایه گذاری در طلا به سراغ خرید طلای دست دوم میروند. طلای دست دوم همان طلای کم اجرت است. چون در بازار طلا، طلای دست دومی که اجرت آن صفر باشد، وجود ندارد. این نوع طلا به راحتی در دسترس است و با هر مقدار سرمایه ای که در اختیار داشته باشید، میتوانید اقدام به خرید کنید. طلای دست دوم از چند جهت مورد استقبال قرار میگیرد:

  • اجرت بسیار کمی دارد
  • بدون نیاز به دانش خاصی میتوانید ان را برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید
  • اگر قصد فروش طلا را داشته باشید، با مراجعه به طلافروشی ها میتوانید آن را به پول نقد تبدیل کنید

 

شمش

سرمایه گذاری در شمش طلا برای افرادی مناسب است که قصد دارند مقدار زیادی از سرمایه خود را در بازار طلا  سرمایه‌گذاری کنند. شمش‌های طلا در وزن‌های گوناگون به فروش می‌رسد اما بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری شمش طلای 1 کیلوگرمی است. شمش طلا دارای اجرت ساخت است و هرچقدر وزن شمش کمتر باشد اجرت ساخت آن بیشتر می‌شود به همین دلیل شمش های یک کیلوگرمی بهترین انتخاب هستند. شمش های 12 کیلوگرمی نیز وجود دارد که توسط بانک‌ها برای ضرب سکه خریداری می‌شود.

شمش‌های زیر یک کیلوگرم بیشتر با هدف هدیه دادن خریداری می‌شوند. اگر قصد سرمایه گذاری دارید و پول شمش یک کیلوگرمی را ندارید، توصیه می‌شود سراغ شمش های زیر 1 کیلوگرمی نروید. در مقابل می‌توانید طلای دست دوم یا آب شده خریداری کنید.

طلای آب شده

طلای آب شده از تبدیل طلاهای دست دوم و غیرقابل استفاده به دست می آید. طلا فروشان بعضی از طلاهای دست دوم را میفروشند و هرچقدر که از خرید روزانه باقی بماند، به مراکز ری گیری میفرستند تا آن را آب کنند و سپس طلای آب شده را خرید و فروش میکنند. طلای آب شده از نظر سودآوری نسبت به طلای دست دوم، انتخاب بهتری است.

هنگام خرید و فروش طلای آب شده به عیار و کد رهگیری حک شده آن دقت کنید.

طلا در بازار بورس

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را دارید، میتوانید به معاملات طلا در بورس بپردازید. معاملات طلا در بورس از طریق خرید و فروش سکه صورت میگیرد. برای آنکه بتوانید در بورس طلا خرید و فروش کنید، نیاز به آموزش بورس ندارید. میتوانید با داشتن کد بورسی در صندوق های طلا سرمایه گذاری کنید. این صندوق ها مدیریت پرتفوی شما را به عهده میگیرند.

بازار طلا نسبت به سایر بازارهای مالی مثل بورس و فارکس، پیچیدگی کمتری دارد. اگر قصد سرمایه گذاری حرفه ای در بازار طلا را دارید، میتوانید پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده در دلفین وست بخوانید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.