کد خبر : 146421
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 9:15

برنامه جدید کاردانو برای بهبود عملکرد!

برنامه جدید کاردانو برای بهبود عملکرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه تیم کاردانو مدت کوتاهی پس از اعلام بهبود عملکرد و انتشار نقشه راه خود برای سال ۲۰۲۲، اکنون در مرحله باشو (Basho) قرار دارد؛ مرحله‌ای که در آن، دیگر مقیاس‌پذیری را به صورت «یک میلیون تراکنش در ثانیه (TPS)» تعریف نمی‌کند. به گزارش ای‌ام‌بی‌کریپتو، تیم توسعه‌دهنده کاردانو در پست اخیر خود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم کاردانو مدت کوتاهی پس از اعلام بهبود عملکرد و انتشار نقشه راه خود برای سال ۲۰۲۲، اکنون در مرحله باشو (Basho) قرار دارد؛ مرحله‌ای که در آن، دیگر مقیاس‌پذیری را به صورت «یک میلیون تراکنش در ثانیه (TPS)» تعریف نمی‌کند.

به گزارش ای‌ام‌بی‌کریپتو، تیم توسعه‌دهنده کاردانو در پست اخیر خود می‌گوید:

در میان تمام موارد موجود، TPS احتمالاً کم‌معنی‌ترین معیاری است که می‌توان از آن برای مقایسه استفاده کرد.

به گفته این تیم، تراکنش‌ها به شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی انجام می‌شوند، به‌ویژه در پلتفرم‌های مختلف. از این رو، استفاده از TPS به عنوان یک معیار در یک زمینه (به عنوان مثال، برای مقایسه دو نسخه از نود کاردانو) معنادار است، نه برای مقایسه تراکنش‌ها در بلاک‌چین‌های مختلف.

بنابراین، شرکت IOHK، توسعه‌دهنده و پشتیبان اکوسیستم کاردانو، بیشتر بر روی توان عملیاتی، نهایی شدن و هم‌زمانی، به ‌عنوان معیارهای مهم تأکید می‌کند. براساس تعاریف شرکت IOHK، «توان عملیاتی» حجم داده‌های پردازش‌شده در یک دوره مشخص، «نهایی شدن» زمان صرف‌شده توسط سیستم برای نهایی کردن یک تراکنش و «هم‌زمانی» مقدار کار انجام‌شده توسط کاربران مختلف بدون مسدود کردن یکدیگر، است.

مقیاس‌بندی، هایدرا و عملکرد

با توجه به آنچه گفته شد، باشو مرحله مقیاس‌بندی و بهینه‌سازی شبکه کاردانو است که در آن، هایدرا (Hydra) یک پروتکل حیاتی برای مقیاس‌بندی به شمار می‌رود. پروتکل هایدرا پس از هاردفورک آلونزو شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون، به عنوان مجموعه‌ای از راه‌حل‌های لایه دوم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

در واقع، هایدرا به عنوان یک دفترکل کوچک عمل می‌کند، مانند دفترکل درون زنجیره‌ای شبکه کاردانو، اما در مقیاس کوچکتر و همچنین خارج از زنجیره.

این هفته، تیم هایدرا از تکمیل کار بر روی اولین نسخه از اعتبارسنج‌های درون زنجیره‌ای، همراه با انتشار نقشه راه مهندسی برای Hydra Head خبر داد.

در همین حال، همزمان با تلاش‌های کاردانو برای جلوگیری از هرگونه مشکل ازدحام در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) خود، کیف پول‌های ADA هم در حال بیشتر شدن هستند. داده‌های جدید نشان می‌دهند که تعداد کیف پول‌های فعال این ارز دیجیتال از مرز سه میلیون عبور کرده است که رشد چشمگیری را در مقایسه با اوایل سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

در همین حال، گزارش اخیر کراکن (Kraken) نیز به افزایش فعالیت در شبکه کاردانو، به دنبال به‌روزرسانی‌های اخیر این شبکه، اشاره دارد.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال ADA با قیمت ۱٫۱۲ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با هفته گذشته، ۴٫۶ درصد بیشتر شده است.

نوشته برنامه جدید کاردانو برای بهبود عملکرد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.