کد خبر : 199658
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 17:47
دیدگاه‌ها برای برای واردات از چین روی چه کالاهایی سرمایه گذاری کنیم؟ بسته هستند

برای واردات از چین روی چه کالاهایی سرمایه گذاری کنیم؟

برای واردات از چین روی چه کالاهایی سرمایه گذاری کنیم؟

چین بزرگترین صادرکننده در جهان و مهمترین مبدا کالاهای وارداتی به ایران است. در ادامه به معرفی پرسودترین کالاهای وارداتی از چین می پردازیم و علاوه بر آن بیشترین کالاهای وارداتی در سال جدید را بررسی خواهیم کرد… البته این نکته را بخاطر بسپارید که کالای پرسود، کالایی است که در وهله اول توانایی فروش

چین بزرگترین صادرکننده در جهان و مهمترین مبدا کالاهای وارداتی به ایران است. در ادامه به معرفی پرسودترین کالاهای وارداتی از چین می پردازیم و علاوه بر آن بیشترین کالاهای وارداتی در سال جدید را بررسی خواهیم کرد… البته این نکته را بخاطر بسپارید که کالای پرسود، کالایی است که در وهله اول توانایی فروش آن را داشته باشید و بعد بتوانید آن را با قیمت کمتری بخرید.

علاوه بر این موارد در انتهای این مطلب به چگونگی کاهش هزینه های واردات از چین اشاره شده پس حتما با دقت مطالعه کنید و لینک این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بزارید.

پرمصرف ترین کالاهای چینی در ایران چیست؟

اگر تا به حال تجربه واردات کالا از چین داشته اید، حتما میدانید که بازار چین گسترده بوده و سرچشمه تولید همه چیز کشور چین است. اما در ادامه برخی از این کالاها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با توجه به تحریم های بین المللی، ایران در حوزه قطعات خودرو، لاستیک ، تجهیرات مخابراتی و ماشین آلات خط تولید شدیدا به چین وابسته شده. مهم ترین محصولاتی که از چین وارد شده بدون در نظر گرفتن سود کالا شامل موارد زیر می‌باشد:

  • محصولات پلاستیکی
  • مواد و محصولات شیمیایی
  • انواع کود
  • کاغذ و مقوا
  • پیچ و مهره و سایر ابزارها
  • محصولات آهن و فولاد
  • تلفن همراه و لوازم جانبی وابسته
  • تجهیزات پزشکی

واردات چه کالاهایی از چین سودآور است؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که روی چه کالایی سرمایه گذاری کنم تا علاوه بر تامین هزینه های مصرفی، سود کلانی داشته باشد. برخی از کالاهای سودآور برای واردات از چین به ایران به شرح زیر می باشد:

واردات لوازم الکترونیکی و الکتریکی

لوازم الکتریکی از حاشیه سود بالایی برخوردار است. در بازار کنونی ایران تعداد جزئی از لوازم الکترونیکی در کشور تولید داخل دارند و بخش عمده ای از لوازم الکترونیکی از چین وارد کشور می شود. مانند: قطعات لامپ و تجهیزات روشنایی، نمایشگر های LCD ، دستگاه های سرمایشی و گرمایشی.

واردات لوازم جانبی غیر برقی

این نوع کالا ها به دلیل ریسک خرابی بسیار پایین، هزینه باربری ارزان تر و فروش عمده در بازار داخلی؛ حاشیه سود بالایی برای بازرگانان خواهد داشت.

لوازم جانبی موبایل

بازار لوازم جانبی موبایل در ایران بسیار گسترده است و یکی از پرسودترین کالاها برای واردات از چین محسوب می‌شود. لوازم جانبی موبایل گردش مالی سالانه برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان در کشور را به وجود آورده است. پرسودترین کالاهایی که تا کنون شناخته شده به ترتیب شامل: گلس و قاب موبایل، کابل شارژر، انواع هندزفری، پاوربانک و … می باشد.

واردات لوازم و قطعات خودرو

ایران در حوزه خودرو، قطعات یدکی، لوازم جانبی خودرو، مانند: لاستیک، بلبرینگ و … شدیدا به چین وابسته شده است. بنابراین طبق آخرین آمار سالانه حدود 400 میلیون دلار لوازم یدکی خودرو از چین وارد کشور می شود.

واردات مواد اولیه

یکی از نیاز های اصلی واحد های تولیدی و صنعتی کشور، مواد اولیه است و کمبود آن آسیب های جدی به صنایع و واحد های زیر مجموعه وارد کرده و در نهایت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. انواع مواد اولیه که از چین وارد می شود بیشتر در صنایع: دارو، خودروسازی، صنایع پتروشیمی، سرامیک، نساجی، چرم و پلیمر، صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دوربین های مداربسته

دوربین امنیتی یکی از نیاز های اصلی کشور است و همچنین بازار خوبی در ایران دارد. اگر در حوزه دوربین مداربسته فعالیت می کنید، قطعا واردات دوربین مداربسته از چین برایتان سود آور خواهد بود.

انواع گجت های هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی گجت های جدیدی وارد بازار می شوند و هدف این گجت ها، راحت‌تر کردن کار انسان ، افزایش کارایی و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره است. برای مثال: (شارژ های بیسیم، ساعت هوشمند، زنگ درب هوشمند، انواع دوربین های دیجیتال، اسپیکر های هوشمند، گجت های امنیتی و ردیابی خودرو) می تواند بازار خوبی در ایران داشته باشد.

برای واردات از چین روی چه کالاهایی سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه تجارتی پرسود داشته باشیم؟

تاجران عزیز باید چند نکته مهم را در هنگام واردات کالا از چین برای شروع یک تجارت پرسود در نظر داشته باشید:

انتخاب محصول:

برای واردات کالا از چین باید محصولی را انتخاب کنیم که بازار فروش خوبی داشته باشد و تقاضا برای خرید آن محصول زیاد باشد.

انتخاب تامین کننده مناسب و معتبر:

انتخاب تامین کننده بخش مهم و عمده ای از سود شمارا در بر می‌گیرد. برای مثال: قیمتی که تامین کننده یا کارخانه تولیدی برای شما در نظر میگیرد باید مناسب باشد. از طرفی اعتبار و ماهیت فروشنده کالا نیز باید بررسی شود. اما این موارد نیاز به مهارت مسلط بودن به زبان چینی و یک وکیل برای بررسی اعتبار فروشنده دارد. به همین سبب شما نیاز به یک شرکت بین المللی زنجیره تامین کالا دارید.
( شرکت زنجیره تامین کالا و یا supply chain شرکتی است که تمامی مراحل واردات کالا از قبیل حواله یوان ، تایید اصالت فروشنده ، حمل ، ترخیص و ….. را انجام میدهد. ) که تمامی این مواد را برای شما مورد برسی قرار دهد.
شرکت حمل و نقل بین المللی و زنجیره تامین اسپاد راه شرق ( چینیران ) با سابقه بیش از 15 سال شما و با داشتن کارشناسان مسلط به زبان چینی و داشتن دفاتر فعال در چین می تواند اصالت کمپانی و تامین کننده را به طور دقیق مورد برسی قرار دهد.

انتخاب روش حمل و نقل:

حمل کالا از چین به دو صورت هوایی و دریایی انجام می‌شود که متداول ترین آن حمل کالا به صورت دریایی است. اگر زمان رسیدن کالا برایتان خیلی مهم است، بهترین گزینه برای شما حمل هوایی است یا حتی اگر میخواهید بارهایی با حجم کم وارد کنید بهترین گزینه برای شما حمل خرده بار از چین است.

انتخاب بهترین روش حمل و نقل به نوع کالا، حجم کالا و ارزش کالا بستگی دارد. که هر دو را برسی خواهیم کرد.

حمل و نقل دریایی

مدت زمان حمل بار دریایی از چین به صورت دریایی در خوشبینانه ترین حالت 25 روز و در بدبینانه ترین حالت 40 روز است.

هزینه حمل دریایی از چین نسبت به حمل هوایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

حمل و نقل هوایی

 مدت زمان حمل بار هوایی از چین  در خوشبینانه ترین حالت 7 روز است و در بدبینانه ترین حالت 14 روز میباشد.

هزینه حمل هوایی از چین نسبت به دریایی گران تر است.

برای واردات از چین چقدر پول لازم است؟

واردات از چین با سرمایه کم امکان پذیر است اما حداقل سرمایه برای واردات کالا از چین بسته به نوع بازار هدف شما بین 50 تا 100 میلیون تومان در حوزه عمده فروشی است.

چگونه هزینه واردات کالا از چین را کاهش دهیم؟

عواملی که سود شما را در واردات کالا از چین تضمین می کند را ذکر کردیم. اما یک تاجر حرفه ای، تمامی هزینه ها را در نظر می گیرد:

 1-انتخاب شرکت حمل و نقل

در وهله اول باید یک شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید که در تمام زمینه های تجارت به شما مشاوره بدهد و یک راهنما برای شما باشد.

برخی ویژگی های مهم در انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی و زنجیره تامین

  • امکان انتقال پول از ایران به چین
  • طی کردن تمامی مراحل ثبت سفارش و خرید کالا
  • استعلام و تایید اصالت کمپانی
  • داشتن دفاتر فعال در کشور مبدا
  • تحویل به موقع کالا به مشتری
  • امکان ارائه خدمات غیر حضوری
  • سابقه انجام فعاليت خرید و ترخیص کالا

 2- انتخاب شرکت هواپیمایی و کشتیرانی

برای حمل کالا به صورت دریایی می توان از شرکت های کشتیرانی خارجی و کشتیرانی جمهوری اسلامی استفاده کرد که کشتیرانی HDSL نسبت به لاین خارجی ارزان تر است و اما یکسری مزایا و معایب هم دارد.

 3- هزینه های مربوط به گمرک

زمانی که کالا وارد گمرک ایران می شود یکسری هزینه های گمرکی باید پرداخت شود. برخی شرکت ها مانند شرکت حمل و نقل اسپاد راه شرق ( چینیران ) میتواند تمامی خدمات ترخیص کالا و خدمات گمرکی را با قیمت ارزان تر انجام دهد. بنابراین قرارداد با یک شرکت معتبر می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه واردات کالا از چین داشته باشد.

برای واردات از چین روی چه کالاهایی سرمایه گذاری کنیم؟

 4- انتخاب گمرک برای ترخیص کالا

انتخاب گمرک مقصد کالا در کاهش هزینه ها نیز تاثیر گذار است. برای مثال هزینه های ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی در بندرعباس نسب به سایر گمرکات ارزان تر است و دومین مزیت آن این است که حمل کالا از گمرک شهید رجایی به سایر نقاط کشور راحت تر و از نظر هزینه به صرفه تر می‌باشد.

نتیجه گیری :

برای خرید کالا از چین با سرمایه کم باید به چند نکته توجه فرمایید!

  • سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که بازار فروش ان را دارید
  • در تجارت با سرمایه کم همیشه به این نکته توجه کنید که شما قیمت خرید بالاتری نسبت به بقیه تجار دارید. (علت تعداد خرید شماست هر چه تعداد خرید شما بیشتر باشد فروشنده قیمت بهتری در اختیار شما میگذارد در نتیجه  کالایی انتخاب کنید که جدید ، متنوع و حاشیه سود بالای داشته باشد.)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.