کد خبر : 207936
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 15:18
دیدگاه‌ها برای با فواید تردمیل آشنا شوید! بسته هستند

با فواید تردمیل آشنا شوید!

با فواید تردمیل آشنا شوید!

تردمیل‌ها با داشتن فواید مختلف، یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی در بین مردم هستند، زیرا این وسیله به شما کمک می‌کند به‌راحتی در منزل خود پیاده‌روی کنید یا بدوید. همچنین این وسایل ورزشی برای تمرینات هوازی بسیار کارآمد هستند و یک ابزار عالی برای حفظ تناسب‌اندام، لاغری و کاهش وزن به شمار می‌رود. اما ازآنجایی‌که

تردمیل‌ها با داشتن فواید مختلف، یکی از محبوب‌ترین تجهیزات ورزشی در بین مردم هستند، زیرا این وسیله به شما کمک می‌کند به‌راحتی در منزل خود پیاده‌روی کنید یا بدوید. همچنین این وسایل ورزشی برای تمرینات هوازی بسیار کارآمد هستند و یک ابزار عالی برای حفظ تناسب‌اندام، لاغری و کاهش وزن به شمار می‌رود. اما ازآنجایی‌که شاید شما باید فواید تردمیل خانگی آشنایی نداشته باشید و تنها یکی یا دو مورد از این موارد را بدانید، بنابراین ما قصد داریم تا در ادامه تمامی فواید این وسیله را بررسی کنیم تا شما بیشتر با این دستگاه آشنا شوید.

استفاده آسان

استفاده از برخی وسایل ورزشی سخت و طاقت‌فرسا است، اما این دستگاه جزء آن دسته از وسایلی محسوب می‌شود که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر جزء کسانی هستید که نگران ناهمواری و ناصاف بودن سطح پیاده‌رو یا مکان پیاده‌روی خود هستید یا اینکه پیاده‌روی در شیب‌ها و سربالایی‌های خیابان برای شما دشوار است، این دستگاه ورزشی با داشتن سطح صاف، پیاده روی را برای شما آسان می‌کند و دیگر نیازی نیست که نگران محدود بودن مسیر پیاده‌روی یا شلوغ بودن آن باشید.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

این دستگاه همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید، زیرا بیشتر تردمیل‌ها دارای یک صفحه مانیتور دیجیتالی هستند که می‌توانید به‌وسیله آن مسافت طی شده، مقدار کالری سوزانده شده، مدت‌زمان تمرین، ضربان قلب و… را مشاهده کنید. حتی برخی از تردمیل‌ها این امکان را دارند که اطلاعات چندین کاربر را دریافت و به طور هم‌زمان ذخیره کنند؛ در نتیجه شما می‌توانید متوجه شوید که در طول یک بازه زمانی معین چقدر پیشرفت داشته‌اید. پیگیری روند پیشرفت شما از این جهت اهمیت دارد که باعث انگیزه گرفتن و ادامه دادن ورزش می‌شود.

برنامه‌ی تمرینی

اگر تردمیل شما یک صفحه نمایشی دیجیتال دارد، یک مزیت بسیار عالی است، زیرا می‌تواند به شما برنامه ورزشی ارائه دهد. این برنامه می‌تواند شامل کاهش و افزایش سرعت دستگاه و شیب آن باشد. بنابراین هنگامی‌که روی دستگاه هستید، می‌توانید متوجه شوید که جلسه تمرینی چالش‌برانگیز و مفیدی را داشته‌اید.

وزن کم کردن

بدون شک یکی از ملموس‌ترین مزایای این دستگاه، کمک به کاهش وزن است. به‌طوری‌که شما تنها با ۲۰ دقیقه دویدن با سرعت ۶ می‌توانید حدود ۲۲۹ کالری بسوزانید و اگر بتوانید سرعت خود را به ۸ برسانید مقدار این کالری تا ۳۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین اگر جلسات تمرینی خود را به همراه یک رژیم غذایی مناسب پیش ببرید، می‌توانید در مدت‌زمان بسیار کمتر به وزن دلخواه خود برسید.

افزایش سلامت قلبی عروقی

تردمیل به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید سلامت قلبی عروقی خود را افزایش دهید. هر بار که روی این دستگاه می‌دوید و ورزش می‌کنید، کارکرد قلب خود را بالا می‌برید و در نتیجه عضلات قلب خود را قوی‌تر می‌کنید. هنگامی‌که قلب قوی می‌شود فشارخون نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. همچنین پیاده‌روی و دویدن باعث می‌شود تا خون بیشتر و راحت‌تر در رگ‌های شما جریان پیدا کند؛ در نتیجه باعث کم شدن استرس می‌شود.

ورزش‌های هوازی و استفاده از این دستگاه ورزشی به شما این امکان را می‌دهد تا کلسترول بد را در بدن خود کم کنید و به جای آن کلسترول خوب را افزایش دهید. ازآنجایی‌که علت اصلی مرگ و میر مشکلات قلبی و عروقی است، بنابراین افزایش سلامت قلبی بسیار اهمیت دارد.

افزایش عضله

راه رفتن یا دویدن بر روی این دستگاه ورزشی باعث تقویت عضلات بدن در قسمت‌هایی مانند عضله‌های چهار سر، لگن و… می‌شود. هنگامی که از شیب تردمیل استفاده کنید، می‌توانید عضلات پای خود را بیشتر تقویت کنید. اگر شما جزء افرادی نیستید که هنگام راه رفتن یا دویدن بر روی این دستگاه ورزشی دسته آن را می‌گیرند، می‌توانید عضلات ناحیه بازوی خود را نیز تقویت کنید.

افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل

تردمیل خانگی به عنوان یک ورزش قدرتی می‌تواند به شما کمک کند تا مفاصل بدن خود را انعطاف‌پذیر و نرم نگه‌دارید. ازآنجایی‌که هنگام استفاده از آن در واقع شما در حال پیاده‌روی بر روی یک سطح نرم هستید، کاهش وزن زیادی را روی مفاصل و زانو‌های خود احساس خواهید کرد. اگر مشکلاتی مانند آرتروز یا زانو درد دارید این دستگاه می‌تواند راه بسیار مؤثر برای جلوگیری از درد‌های ناخواسته باشد.

امکان ورزش مداوم

استفاده از تردمیل یک روش بسیار مناسب است که به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که می‌توانید در طول هفته حداقل مقدار مناسبی از زمان خود را برای انجام ورزش اختصاص دهید. در واقع شما با داشتن یک وسیله ورزشی در منزل خود می‌توانید در راحتی و آسایش کامل ورزش کنید و فرقی ندارد که هدف شما از ورزش کردن کاهش وزن، افزایش سلامت قلبی عروقی، عضله‌سازی و… باشد زیرا این دستگاه ورزشی می‌تواند تمامی اهداف شما را دربرگیرد و این یکی از مهم‌ترین مزایای آن است که بسیاری از افراد را به سمت خرید تردمیل سوق می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره فواید تردمیل صحبت کردیم. حتماً با خواندن این موارد متوجه شده‌اید که داشتن یک دستگاه ورزشی تا چه اندازه می‌تواند در سلامتی شما مؤثر باشد. نوع خانگی این دستگاه می‌تواند حتی به افرادی که حوصله ورزش در بیرون از خانه را ندارند کمک کند تا ورزش را آغاز کنند و از آن لذت ببرند. پیشنهاد ما به شمایی که به فکر سلامتی خود هستید، این است که خرید این دستگاه را در اولویت کار خود قرار دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.