کد خبر : 113896
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 13:05

بالاترین تعرفه گاز متعلق به چه صنایعی است؟

بالاترین تعرفه گاز متعلق به چه صنایعی است؟

بالاترین تعرفه گاز متعلق به چه صنایعی است؟ بالاترین تعرفه گاز متعلق به صنعت پتروشیمی است که حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تومان برای هر متر مکعب است. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از سال ۹۳ تغییراتی در نرخ تعرفه

بالاترین تعرفه گاز متعلق به چه صنایعی است؟

بالاترین تعرفه گاز متعلق به صنعت پتروشیمی است که حدود ۳ هزار و ۷۰۰ تومان برای هر متر مکعب است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از سال ۹۳ تغییراتی در نرخ تعرفه گاز واحدهای پتروشیمی داشته ایم، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در سال‌های اخیر به صورت ماهیان محاسبه و اعلام می‌شود و این تعرفه براساس فرمولی که به ۴ هاب انرژی دنیا وابسته است تعیین می‌شود و شناور است.

جلال نورموسوی گفت: هم اکنون قیمت خوراک پتروشیمی‌ها رقمی معادل ۳ هزار و ۷۴۰ تومان تعیین شده است.

نورموسوی با بیان این که قیمت تعرفه گاز دیگر صنایع تابعی از قیمت خوراک پتروشیمی‌ها است گفت: بر همین اساس قیمت گاز صنایع فولادی و فلزی معادل ۳۰ درصد خوراک پتروشیمی هاست که رقمی حدود هزار و ۱۲۰ تومان می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان این که قیمت دیگر صنایع همچون صنایع سیمان، صنایع غذایی، دارویی، تبدیلی و صنایع کانی‌های غیر فلزی نظیر آجر و سرامیک معادل ۱۰ درصد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها است، افزود: هم اکنون این صنایع برای هر متر مکعب گاز رقمی معادل ۳۷۰ تومان پرداخت می‌کنند.

نورموسوی با بیان این که در حال حاضر بالاترین نرخ متعلق به پتروشیمی هاست که مورد تأیید شورای عالی انرژی نیز قرار گرفته است، گفت: با این حال قیمت خوراک پتروشیمی‌ها با نرخ غیر یارانه‌ای متفاوت است.

وی در توزیع بیشتر در خصوص ملاک‌ها برای تعیین نرخ گاز غیر یارانه‌ای افزود: در این زمینه قانون دائمی هدفمندی یارانه‌ها تکلیف را روشن کرده که بر مبنای این قانون نرخ غیر یارانه‌ای معادل ۷۵ درصد متوسط قیمت گاز صادراتی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در خصوص تعیین قیمت گاز صادراتی هم گفت: با توجه به این که گاز قیمت جهانی ندارد و نرخ آن در فصول مختلف سال و همچنین برای مقاصد صادراتی مختلف متفاوت تعیین می‌شود، بنابر این نمی‌توان قیمت ثابتی برای گاز صادراتی اعلام کرد، اما میانگین آن الان از مرز ۴ هزار تومان عبور کرده است.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.