کد خبر : 208861
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 18:07
دیدگاه‌ها برای بازی های آنلاین که باعث اعتیاد به و وقت تلف شدن وقت کاربران میشن! بسته هستند

بازی های آنلاین که باعث اعتیاد به و وقت تلف شدن وقت کاربران میشن!

بازی های آنلاین که باعث اعتیاد به و وقت تلف شدن وقت کاربران میشن!

امروزه بازی‌هاي آنلاين بخش جدا‌ ناشدني از زندگي كودكان و جوانان شده است. اگرچه بازي‌هاي آنلاين یک راه سرگرم کننده و اجتماعی برای گذراندن زمان است و باعث مي‌شود افراد به كار تیمی و توسعه مهارت‌ها تشويق شوند و احساس كنند كه بخشي از جامعه هستند اما اگر اين بازي‌ها تبدیل به اعتیاد شود می‌تواند

امروزه بازی‌هاي آنلاين بخش جدا‌ ناشدني از زندگي كودكان و جوانان شده است. اگرچه بازي‌هاي آنلاين یک راه سرگرم کننده و اجتماعی برای گذراندن زمان است و باعث مي‌شود افراد به كار تیمی و توسعه مهارت‌ها تشويق شوند و احساس كنند كه بخشي از جامعه هستند اما اگر اين بازي‌ها تبدیل به اعتیاد شود می‌تواند خطر آفرین شود.
اعتیاد به بازي‌ آنلاین باعث مي‎‌شوند افراد از جهان واقعي دور شوند و زندگي در جهان واقعي را مانند زندگي در جهان مجازي تصور كنند و قوانين موجود در واقعيت را رعايت نكنند. افراد وقتي شروع به بازي آنلاين مي‌كنند چنان مجذوب بازي مي‌شوند كه گذر زمان را احساس نمي‌كنند و ساعات طولاني را مشغول بازي مي‌شوند كه خستگي جسمي افراد را به دنبال دارد و در دراز مدت منجر به آسيب فيزيكي مي‌شود.

عوارض اعتياد به بازي آنلاين
در بين جوانان اعتیاد به بازی های آنلاین بسيار بيشتر از گذشته شده است. براي اينكه لذت اين بازي‌ها افزايش پيدا كند بازي‌ها را به گونه اي طراحي مي‌كنند تا موانع تكراري به كمترين تعداد برسد به همين خاطر افراد هنگام بازي مجذوب آن شده و ساعت‌هاي زيادي را صرف بازي مي‌كنند.
بازي كردن آنلاين براي ساعات طولاني منجر به عدم تحرك، اختلال در ميزان خواب و افزايش پرخاشگري شده و افراد از انجام كار‌هاي اصلي خود باز‌ مي‌مانند. کودکان هنگام بازي آنلاين می‌توانند در معرض خطرات خاصی مانند قلدری در بازی، اعتیاد به بازی، عدم توجه به نظافت شخصي، تغيير خلق و خو و … قرار بگيرند. بنابراين توجه والدين به فرزندان حائز اهميت است.
بازی‌های آنلاين به عنوان یک سرگرمی کم تحرک شناخته می‌شوند. هنگامي كه کودکان مدت زمان زيادي را به صفحه نمایش بازي نگاه مي‌كند بايد به آن‌ها ياد‌آوری کنید که کمی استراحت کنند تا از تنبلي چشم‌ها جلوگيري شود و بتوانند به کار‌های دیگر خود هم رسیدگی کنند.

چند بازی آنلاین اعتیاد آور
اجازه بدهید چند بازی اعتیاد آور را که ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، معرفی کنیم. اگر برنامه مشخصی برای بازی‌های آنلاین نداشته باشید منتظر اتلاف وقت خود شوید.

  1. Alto’s Adventure
    2.    Big Hunter
    3.    Circle
    4.    Clash of Clans
    5.    Crossy Road
    6.    Cytus II
    7.    Duet
    8.    Game Dev Tycoon
    9.    Genshin Impact
    10.    Levelhead
    11.    Pocket City
    12.    Pokemon Go و سایر بازی‌های Niantic
    13.    PUBG New State و Call of Duty: Mobile
    14.    Reigns
    15.    SEGA Forever games
    16.    Sky Force Reloaded
    17.    Clash Royale

 

توصیه‌هایی برای جلوگیری از اعتیاد به بازی‌های آنلاین 
•    به نوع بازي فرزندان به ويژه كودكان و مدت زمان بازي توجه كنيد.
•    اگر بچه‌ها مدت زمان زيادي را صرف بازي مي‌كنند، محدودیت‌هایي اعمال كنيد تا ساعاتي را صرف استراحت و انجام كار‌هاي اصلي خود كنند.
•    در صورت نگرانی از سلامتي فرزندانتان به پزشک عمومی مراجعه كنيد.
•    هنگامی که برای اولین بار یک کنسول بازی ویدیویی تهيه می‌کنید بر تنظیمات تعامل آنلاین آن  نظارت داشته باشيد و آن را بر روي “تنظیمات خانواده” تنظیم كنيد. در این صورت می‌توانید هم کنترل بیشتری بر محتوا داشته باشید و هم زمان بازی را کنترل کرده و از اعتیاد کودک خود به بازی آنلاین جلوگیری کنید.
•    اعلان‌هاي بازي را در حساب كاربري خود ببندید تا کمتر به یاد بازی کردن بیفتید.
•    تایم مشخصی در هفته را برای بازی کردن در نظر بگیرید و سعی کنید به آن پایبند باشید.

تاثير رشد شبکه‌های اجتماعی بر اعتباد به بازی‌هاي آنلاين
در سال‌هاي اخير انواع ارتباطات آنلاین باعث شده است تنوع سبك بازي‌ها افزايش پيدا كند و علاوه بر شبكه‌هاي اجتماعي، سایت‌های اشتراک گذاری اجتماعی آنلاین نيز بر تنوع بازي‌ها افزوده است كه باعث مي‌شود كودكان با افرادي كه نمي‌شناسند در تعامل باشند و در صورت عدم توجه به اين تعاملات ممكن است مشكلات فراواني براي كودكان ايجاد شود. بنابراين بر بازي كودكان نظارت كنيد تا كودكان مورد سواستفاده مالي، روحي، جنسي و … قرار نگيرند.

سخن پاياني
بازي‌هاي آنلاين منجر به تغيير سبك زندگي افراد شده است كه می‌تواند معايبي زیادی داشته باشد. با رعايت قوانيني كه در اين مقاله ذكر شد مي‌توانيد بر سلامت خود و فرزندانتان نظارت بيشتري داشته باشيد و از بروز اعتیاد به بازی‌ها جلوگیری کنید. اعتیاد به بازی‌های آنلاین می‌توان علاوه بر اتلاف وقتتان آسیب روانی و جسمی برای شما به ممراه بیاورد.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.