کد خبر : 21992
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 7:47

این فرد مانع رشد شماست

این فرد مانع رشد شماست

https://www.khanesarmaye.com/AtlasNegar/uploads/2020/07/AliSaberian-badbinha.mp3 امروز قصد دارم در مورد یک تفکر نادرست در بازار بورس و کسانی که در بازار بورس نیستند و تفکری در بازار بورس دارند صحبت کنم. اما ماجرا از کجا شروع شد که تصمیم گرفتم در این قسمت در مورد آن سری از افراد صحبت کنم اینه که گاها اطرافیان، دوستان یا فامیل در وبسایت سوال می‌شود از من که آقای صابریان آیا در ایران با این همه اتفاقای سیاسی و با این همه خبرهای مختلف و مشکلات باز هم می‌شود سود کرد؟ یا دوستی آمد از من سوال کرد که آیا واقعا در بورس ایران با توجه به اخبار بد یا خوب و تغییرات ناگهانی آیا می‌شود سهمی را نگه داشت که یک وقت پولمان را از دست ندهیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ذهن یک سری از افراد می‌باشد و در واقع یک سری از افراد هستند که کار را خراب می‌کنند و نمونه موردیش این بود که من در جمعی بودم که یک شخصی در مورد بازار بورس با دوستانش با لحن کارشناسانه صحبت می‌کرد که اگر شما نمی‌دانستید فکر می‌کردید که ایشان چندین سال است که کارشناس بورس می‌باشد در مورد این صحبت می‌کرد که نه در ایران به دلیل این که ما رشد قیمت..

https://www.khanesarmaye.com/AtlasNegar/uploads/2020/07/AliSaberian-badbinha.mp3

امروز قصد دارم در مورد یک تفکر نادرست در بازار بورس و کسانی که در بازار بورس نیستند و تفکری در بازار بورس دارند صحبت کنم. اما ماجرا از کجا شروع شد که تصمیم گرفتم در این قسمت در مورد آن سری از افراد صحبت کنم اینه که گاها اطرافیان، دوستان یا فامیل در وبسایت سوال می‌شود از من که آقای صابریان آیا در ایران با این همه اتفاقای سیاسی و با این همه خبرهای مختلف و مشکلات باز هم می‌شود سود کرد؟ یا دوستی آمد از من سوال کرد که آیا واقعا در بورس ایران با توجه به اخبار بد یا خوب و تغییرات ناگهانی آیا می‌شود سهمی را نگه داشت که یک وقت پولمان را از دست ندهیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ذهن یک سری از افراد می‌باشد و در واقع یک سری از افراد هستند که کار را خراب می‌کنند و نمونه موردیش این بود که من در جمعی بودم که یک شخصی در مورد بازار بورس با دوستانش با لحن کارشناسانه صحبت می‌کرد که اگر شما نمی‌دانستید فکر می‌کردید که ایشان چندین سال است که کارشناس بورس می‌باشد در مورد این صحبت می‌کرد که نه در ایران به دلیل این که ما رشد قیمت سهاممان به رانت اطلاعاتی بستگی دارد و باید اطلاعات نهایی داشته باشید و برای موفقیت در بورس باید فقط باید رانت داشته باشید و هیچ راه دیگری ندارد و من از این فرد پرسیدم که آیا تا حالا شما در بورس سرمایه گذاری کردید؟ در جواب نه گفت و سپس پرسیدم خب دوره آموزشی گذارنده‌ای تو این زمینه؟ در آخر جواب داد نه و من چیزهایی را که شنیده‌ام بازگو می‌کنم.

خیلی برام جالب بود، افرادی که نسبت به خیلی از مسائل بدبین هستند کارشناسانه خودشان یک سری مسائل را مطرح می‌کنند و خیلی از افرادی که مسیر درستی را در حال طی کردند از مسیر دور می‌کنند و یا یک بار دیگر در یک جمعی نشسته بودم و صحبت یک شخصی از این بود که من در بورس سرمایه گذاری کردم و من ضرر کردم و اصلا بورس ایران چیزی جز ضرر ندارد که باز برای من جالب بود و از ایشان پرسیدم که شما چگونه خرید و فروش می‌کردید، گفتند که اخبار و شایعات را می‌شنیدم و می‌خریدم و سپس گفتم که خود شما آموزشی ندیدی؟ که در جواب گفتند نه فقط سوال پرسیدم و خرید و فروش می‌کردم و باز پرسیدم مشاوری نداشتی که از ایشان سوال بپرسی؟ که در آخر گفت نه کسی نبود و خودم در حال گشت و گزار در مجله، تالار بورس، تلفنی بودم که این چند مورد برای بنده جالب بود و می‌دانم که این دغدغه خیلی از افراد هست که می‌خواهند در بازار بورس سرمایه گذاری کنند اما آن سری از افراد آن‌ها را از مسیرشان دور می‌کنند.

تو جلسه قبل به شما گفتم که بازار بورس ایران بازار نوپایی هست که افراد زیادی در آن نیستند و شاید در هر هزار نفر ۳ یا ۴ نفر در بورس سرمایه گذاری کنند و از این ۳ یا ۴ نفر ۱ یا ۲ نفر موفق و درست سرمایه گذاری کردند و سایر افراد به صورت اخبار و گشت و گذار سرمایه گذاری می‌کنند، در نتیجه خیلی از ماها شانس این را نداریم که یک فردی را پیدا کنیم که در بورس موفق سرمایه گذاری کرده باشد اما به واسط کاری که من انجام می‌دهم خیلی افراد مختلفی را می‌بینم که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند که موفق هستند که دانه دانه می‌شود این‌ها را مثال زد. در زندگی بزرگان بورس در خارج از ایران هم بخوانید افرادی مثل نیکلاس دارواس و وارن بافت که ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۰۸ بود این‌ها ثروتشان را از سرمایه گذاری در بازار بورس به دست آوردند که اگر در مورد نحوه سرمایه گذاری آن‌ها بخوانید متوجه می‌شوید که در بورس آن‌ها و جاهایی که سرمایه گذاری می‌کردند تمام این موارد بوده و آن‌ها هم در بازار خودشان اخبار و شایعات و اتفاقات سیاسی و اقتصادی را دارند. در نتیجه این چیزی است که ماهیت بورس می‌باشد که اگر این اتفاقات نیافتند قیمت‌ها نوسان نمی‌کنند و اگر نوسان نکنند و قیمت‌ها پایین نمی‌آیند که شما با رقم پایین بخرید و بالاتر بفروشید. در نتیجه ذات بازار بورس در همه جای دنیا بستگی به اتفاقات اقتصادی و سیاسی دارد ولی با آموزش و درست سهام خوبی انتخاب شود قطعا هیچ جای نگرانی ندارد و قطعا می‌شود در بازار بورس موفق بود. من یکی از شرکت‌هایی که گاهی وقتا برای مشاوره به پیششان می‌روم که حدود ۱۲ سال پیش با مبلغ ۵۰ میلیون تومان شروع کردند و یک شرکت سرمایه گذاری را تاسیس کردند که در بورس سرمایه گذاری می‌کنند و الان سرمایه آن‌ها به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است که کاملا از بازار بورس بوده و حتی خودشان گفتند:

ما یک مدت وسوسه شدیم و در بازار مسکن سرمایه گذاری کردیم و ضرر کردیم و سپس دوباره به بازار بورس بازگشتیم. در نتیجه ببینید افرادی هستند که به صورت حرفه‌ای و آموزش دیده در بازار بورس سرمایه گذاری می‌کنند و یا دوستی را دارم که شغلش را کنار گذاشته که به او پیشنهادهای کاری خوب با در آمدهای بالا می‌شود ولی به آن شرکت‌ها نمی‌رود و از او پرسیدم چرا نمیری؟ و در جواب وی گفت من در بورس چند برابر مبلغ پیشنهادی آن‌ها در می‌آورم و پس انداز هم می‌کنم خیلی زندگی بهتری دارم و چرا وقتم را بر روی کاری که علاقه ندارم بگذارم. در نتیجه خلاصه صحبت‌های امروز ما این است که بدبینی افراد در قبال بازار بورس از آن‌ها سوال کنید که شما چه قدر سابقه در بازار بورس دارید و یا شما چه قدر آموزش بورس دیدید؟ اگر گفتند که ما آموزش دیدیم و تجربه داریم و بازار بورس خوب نیست سرمایه گذاری نکنید که مطمئن باشید این طوری نیست افرادی که بدبین هستند در مورد بازار بورس بد می‌گویند که یا آموزش ندیده‌اند یا مشکل داشته‌اند و نتوانسته‌اند از این بازار به درستی استفاده کنند قطعا شما با توانایی و هوشی که دارید می‌توانید در این بازار با کمی آموزش دیدن و تلاش کردن موفق باشید و خیلی از افرادی بودند که نه هوش بالایی داشتند و نه رانت اطلاعاتی داشتند صرفا با یادگیری یک سری آموزش‌ها و تجربه کردن بورس تبدیل به درآمد اول آن‌ها تبدیل شده است.

The post این فرد مانع رشد شماست appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.