کد خبر : 208479
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 22:11
دیدگاه‌ها برای اهمیت استفاده از پیچ و مهره سازه های فولادی بسته هستند

اهمیت استفاده از پیچ و مهره سازه های فولادی

اهمیت استفاده از پیچ و مهره سازه های فولادی

اتصالات یکی از اصلی ترین اجزا تمامی سازه ها از جمله سازه های فولادی می باشند. امروزه برای ساخت سازه های فلزی از جمله سوله های صنعتی، مجتع های پتروشیمی، ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از پیچ و مهره استفاده می شود. دلیل استفاده از پیچ و مهره مقاومت بالا و سرعت بیشتر اجرا

اتصالات یکی از اصلی ترین اجزا تمامی سازه ها از جمله سازه های فولادی می باشند. امروزه برای ساخت سازه های فلزی از جمله سوله های صنعتی، مجتع های پتروشیمی، ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری از پیچ و مهره استفاده می شود. دلیل استفاده از پیچ و مهره مقاومت بالا و سرعت بیشتر اجرا است، همچنین با استفاده از این نوع اتصال دیگر نیازی به جوشکاری نمی باشد. استفاده از پیچ و مهره مناسب و مقاوم برای سازه های فولادی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل توصیه می شود، از برند معتبر محصول مورد نظر را خریداری کنید. یکی از بهترین تولیدکنندگان پیچ در کشور پایاپیچ است. پیچ و مهره سازه های فولادی پایاپیچ از بهترین نمونه های موجود در بازار می باشد، که مقاومت و کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

 

پیچ و مهره سازه های فولادی چه ویژگی هایی دارند؟

انتخاب پیچ و مهره مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، به این منظور آشنایی با ویژگی های آن نیز اهمیت دارد. پیچ و مهره سازه های فولادی بر اساس استاندراد های آمریکایی ASTM و DIN ساخته می شوند. این نوع پیچ و مهره انواع مختلفی دارد و استاندارد آن ها با هم متفاوت است. سایز پیچ و مهره سازه های بر اساس قطر آن ها تعیین می شود، قطر استاندارد پیچ و مهره اسکلت فلزی بین 12 تا 36 میلی متر است، ولی در انواع مختلف پیچ و مهره قطر آن ها متفاوت می باشد. برای سازه های فولادی به طور معمول از پیچ و مهره با قطر 20 و 22 میلی متر استفاده می شود. هر چه قطر پیچ و مهره کمتر باشد، مقاومت بالاتری دارد.

پیچ و مهره سازه های فولادی باید مقاومت بسیار بالایی در مقایسه با دیگر انواع پیچ و مهره داشته باشند، به همین دلیل این نوع پیچ و مهره از فولاد نرمه ساخته می شود. این نوع فولاد مقاومت و کشش بسیار خوبی دارد و از کربن در تولید آن کمتر استفاده می شود، به همین دلیل شکنندگی بسیار کمی به نسبت دیگر پیچ و مهره ها دارد، همچنین استفاده کمتر از کربن انعطاف پیچ و مهره را نیز افزایش می دهد.

 

اهمیت استفاده از پیچ و مهره سازه های فولادی 2

مزیت های سازه های فولادی پیچ و مهره ای

برای ساخت سازه های فولادی از پیچ و مهره، پرچ یا جوش استفاده می شود. پرچ جزو روش های منسوخ شده می باشد، ولی از جوشکاری نیز همچنان برای ساخت سازه های بزرگ استفاده می شود. استفاده از پیچ و مهره برای ساخت سازه های فولادی در مقایسه با روش جوشکاری گزینه بهتری است. سازه های فولادی پیچ و مهره ای دارای مزیت های زیر می باشند:

  • سرعت اجرا بالا: استفاده از پیچ و مهره برای ساخت سازه های پیچ و مهره ای موجب افزایش سرعت ساخت سازه های فولادی می شود، زیرا جوشکاری به طور کامل حذف می شود و تنها لازم است تعدادی پیچ و مهره بسته شود.
  • امکان باز نمودن سازه و استفاده مجدد: سازه های فولادی پیچ و مهره ای را می توان باز کرده و مجددا استفاده کرد. این ویژگی برای ساخت داربست و پل های موقت اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • کیفیت ساخت بالا: سازه های پیچ و مهره ای با نقشه و طراحی دقیق ساخته می شوند، به همین دلیل کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارند.
  • ایمنی و پایداری سازه: سازه های پیچ و مهره ای از نظر عملی و تئوری ثابت شده است، که مقاومت و پایداری بیشتری در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله دارند.
  • هزینه کمتر: ساخت سازه های پیچ و مهره ای با طراحی و بهینه سازی سازه با وزن کمتر، می تواند هزینه کمتری داشته باشد.

ﻣﺸﮑﻞ ﻋﻤﺪه ای که در اﺟﺮای ﺳﺎزهﻫﺎی ﻓﻮﻻدی ﺑﺎ اﺗﺼﺎﻻت ﭘﯿﭽﯽ وجود دارد تنها در اﺛﺮ اﺟﺮای ﻏﻠﻂ و ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﻮراخﻫﺎ و ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ ﻣﯿﺰان ﭘﯿﺶ ﺗﻨﯿﺪﮔﯽ در ﭘﯿﭻﻫﺎ و ﻋﺪم اﻧﻄﺒﺎق آﻧﻬﺎ ﻫﻨﮕﺎم اﺟﺮا و ﻧﺼﺐ ﭘﺪﯾﺪ ﻣﯽآﯾﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در ﺗﻌﺒﯿﻪ ﺳﻮراخ ﻫﺎ باید دقت فراوان نمود و از تجهیزات مناسب برای این کار بهره برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.