کد خبر : 200251
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 12:07
دیدگاه‌ها برای انتخاب رشته در کنکور 1401 تکنیکال یا بنیادی بسته هستند

انتخاب رشته در کنکور 1401 تکنیکال یا بنیادی

انتخاب رشته در کنکور 1401 تکنیکال یا بنیادی

کنکور 1401 هم برگزار شد؛ اگر چه کنکور 1401 مانند کنکور 1400 از نظر داوطلبان سخت و غیر منطقی نبود، اما ظن وجود تقلب بازار حاشیه کنکور 1401 را داغ نگه داشته است. بعد از جلسه کنکور از دست داوطلبان کنکور کاری ساخته نیست مگر انتخاب رشته حرفه ای یا دقیق تر بگویم، انتخاب بهترین

کنکور 1401 هم برگزار شد؛ اگر چه کنکور 1401 مانند کنکور 1400 از نظر داوطلبان سخت و غیر منطقی نبود، اما ظن وجود تقلب بازار حاشیه کنکور 1401 را داغ نگه داشته است.

بعد از جلسه کنکور از دست داوطلبان کنکور کاری ساخته نیست مگر انتخاب رشته حرفه ای یا دقیق تر بگویم، انتخاب بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور برای انتخاب رشته خود! برای بررسی بهتر و دقیق تر ماجرا از استاد امیرحسین افشار یکی از بهترین مشاوران کنکور ایران درخواست کرده ایم که از تجربیات خود درباره بحث تقلب، انتخاب رشته، کنکور 1402 و… یاریگر ما باشند.

تقلب در کنکور 1401 واقعیت یا شایعه

در دهه 80 نیز بحث فروش سوالات کنکور با ورود موبایل به کشور داغ بود. البته در آن زمان و به خصوص سال های ابتدایی دهه 80 به ذهن مسئولان سازمان سنجش و برگزاری آزمون کمتر خطور می‌کرد که داوطلب با تشکیل یک تیم پاسخگو در بیرون از جلسه، بتواند تقلب کند. اما در اواسط دهه 80 پرونده ای به نام فروش سوالات کنکور برای برخی از عوامل سازمان سنجش، دانشگاه آزاد، دبیران پاسخگو به سوالات، مدیران برخی آموزشگاه ‌ها و… تشکیل و حکم به تقلب در کنکور برخی داوطلبان و افراد خاطی داده شد. بنابراین احتمال تقلب را نمی‌توان صفر در نظر گرفت.
با توجه به کشف وسایل الکترونیکی و محل جاسازی و اختفای آن ها توسط داوطلبان امیدوارم که سازمان سنجش و دستگاه های نظارتی برگزار کننده آزمون توانسته باشند، تمام داوطلبان در همه حوزه‌ها را شناسایی نمایند و این کشفیات مشت نمونه خروار نباشد.

توصیه شما به داوطلبان کنکور 1401
درگیر کردن ذهن به بحث تقلب در کنکور 1401 فایده ای برای هیچ داوطلبی ندارد مگر کسی که تقلب کرده است. رسیدگی به امر تقلب را به دست مسئولان امنیتی میسپاریم و نقشه راه آینده را با هم بررسی کنیم.

کمتر از یک ماه دیگر در اواسط مرداد ماه، نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 و رتبه داوطلبان اعلام میشود. در این یک ماه هر داوطلبی باید به دنبال آشنایی با رشته های دانشگاهی و دانشگاه ها باشد تا بتواند در فرصت کمتر از 1 هفته که برای انتخاب رشته به داوطلبان داده می‌شود، بهترین انتخاب های خود را انجام دهد.

توصیه من به تمام داوطلبان این است که انتخاب رشته موضوعی بسیار دقیق و متکی به ظرفیت جدید دانشگاه ها و اعمال سهمیه های مختلف و همچنین تغییر سلایق دیگر داوطلبان است. اغلب داوطلبان و حتی کسانی که خود را مشاور تحصیلی یا کنکور و یا انتخاب رشته معرفی میکنند با توجه به قبولی و ظرفیت سال های قبل انتخاب رشته را برای داوطلب انجام میدهند و این موضوع بر نتیجه کسب شده اثر گذار است.

یک مثال: فرض کنید ظرفیا دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق در سال 1400 برابر 100 نفر بوده است؛ همچنین فرض کنیم سهمیه ها و عوامل دیگر هیچ تغییری نداشته اند و فقط ظرفیت این رشته محل به 80 نفر کاهش پیدا کرده است. بنابراین اگر داوطلبی بدون توجه به ظرفیت جدید و فقط با استناد به رتبه های سال قبل که رتبه 100 کشوری هم در این رشته پذیرفته شده؛ با رتبه 81 کنکور 1401 فقط این رشته را انتخاب کند، مردود خواهد شد. (این یک مثال واقعی بود و در سال های قبل بسیاری داوطلبان با رتبه های 2 و 3 رقمی در انتخاب رشته مردود شدند)
در انتخاب رشته داوطلبان 150 رشته محل را باید انتخاب کنند و در سایت وارد کنند. حالا با این تعداد رشته محل که باید از بین صد ها رشته محل انتخاب شود، تغییرات گسترده در ظرفیت ها (به خصوص امسال) تغییر در پذیرش و ظرفیت سهمیه ها و… حساس بودن موضوع انتخاب رشته مشهود می شود.

 

چرا باید بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور، برای من انتخاب رشته انجام دهد؟

متاسفانه به علت تعداد زیاد دانش آموزان کنکوری و شرایط روحی داوطلبان عزیز و خانواده‌های ایشان، برخی از سودجویان و مشاور نماها نیز وارد بحث انتخاب رشته کنکور می شوند و آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و خانواده هاشان با سخنان دروغ، غیر منطقی، انتخاب رشته های غلط و … وارد می کنند. به احتمال زیاد شما هم در تمام رسانه‌ها، تبلیغاتی از این دست خواهید دید:

  • قبولی در رشته پزشکی با رتبه ۵۰۰۰۰،متاسفانه این مطلب توسط یکی از مشاوران در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. مشاور مذکور اعلام کرد در سال قبل دانش آموزی با رتبه حدودا ۵۰۰۰۰ را انتخاب رشته کردم و در رشته پزشکی قبول شد!!! بعد از مراجعه افراد و ثبت نام، ایشان کلا منکر این مطلب شدند و هزینه مشاوره به کسی برگشت داده نشد.
  • خرید صندلی پزشکی، خرید صندلی دندانپزشکی، خرید صندلی داروسازی، مهندسی و … در دانشگاه های معتبر.
    خرید صندلی هم دروغی بیش برای کلاهبرداری سودجویان نیست. تمام رشته های پردیس با رتبه های بالاتر و شهریه زیاد، جذب دانشجو می کنند.
  • ارتباط با سازمان سنجش، مشاور سازمان سنجش ،مشاور ارشد سازمان سنجش، مشاور ارشد آموزش و پرورش، ارتباط خویشاوندی با رئیس سازمان سنجش، وزیر، رئیس جمهور محترم، وزارت اطلاعات و…. همه کذب محض می باشد و افرادی که دارای چنین ارتباطاتی باشند هیچگاه به کسب در آمد از طریق انتخاب رشته، احتیاجی ندارند.
  • آگاهی از قوانین خاص و پشت پرده در سازمان سنجش و….
    متاسفانه برخی از مشاوران با بیان اصطلاحات من در آوردی، دانش آموز را به هراس می‌اندازند.
  • انتخاب رشته به روش های من درآوردی با اسم های دهن پر کن مانند جی بی اس و ….تمام این اسامی، جنبه تبلیغاتی دارد و از اصول تایید شده سازمان سنجش پیروی نمی کنند.
  • ارتباط با نمایندگان محترم مجلس، روسای دانشگاه های معتبر، وزیر علوم و … و فرستادن شما به رشته پزشکی فلان دانشگاه از دی ماه، بدون اینکه در انتخاب رشته قبول شده باشید. معمولا این افراد مبلغ هنگفتی را برای پیش پرداخت از شما می گیرند و بعد از ۶ ماه اگر بتوانید آن ها را پیدا کنید می گویند”در صورت شکایت،خود شما هم مجرم هستید و از ورود به دانشگاه محروم خواهید شد” .

داوطلب عزیز تمام این موارد و تبلیغاتی از این دست، کذب محض است و برای کلاهبرداری از شما ساخته شده است. بنابراین آینده خود را دست هر کسی نسپارید و درست تصمیم بگیرید.

آگاهی مشاور از قوانین به روز کشور

اطلاع از آخرین قوانین نظام وظیفه، قوانین پذیرش دانشجو، شرایط انتخاب رشته دانشجویان انصرافی و…

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور می تواند به کمک اطلاعات سال های قبل، تعداد ظرفیت ها در کنکور سال جاری، تغییرات سهمیه ها و پیش بینی استقبال دانش آموزان از رشته های خاص در همان سال بتواند قبولی فرد را در رشته های خاص حدس بزند. البته همانطور که گفته شد یک مشاور حرفه ای می تواند احتمال قبولی شما را عددی بین ۱ تا ۹۹ درصد حدس بزند و معمولا در رتبه های متوسط و بالا قطعیت وجود ندارد.

چرا باید با یک مشاور انتخاب رشته حرفه ای مشورت کرد؟

در سال های گذشته برخی از داوطلبان با رتبه های ۱۰۰ تا ۵۰۰ در پذیرش دانشگاه مردود شده بودند، یعنی در هیچ رشته ای پذیرفته نشدند. بعد از اعلام اعتراض به سازمان سنجش و رسانه ای شدن این موضوع، رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کردند که این افراد در فرم انتخاب رشته خود، فقط ۲ یا ۳ رشته انتخاب کردند که در هیچ کدام پذیرفته نشدند. مثلا پزشکی دانشگاه تهران و پزشکی شهید بهشتی!

استدلال این افراد برای انتخاب فقط ۲ رشته، قبولی دوستان یا اقوام خود در سال های قبل با رتبه های بالاتر در این رشته ها بوده است. باز هم تاکید می کنم، هر سال به علت تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تعداد داوطلبان، تغییر سهمیه ها انتخاب رشته مخصوص به خود را دارد و حتما باید به کمک یک مشاور آگاه و باتجربه و ظرفیت های اعلام شده در همان سال، انتخاب رشته کرد.

انتخاب رشته در کنکور 1401 تکنیکال یا بنیادی

در طی فرآیند انتخاب رشته، یک مشاور حرفه ای می تواند آینده روشنی از بازار کار، ادامه تحصیل و یا حتی تغییر رشته به رشته دلخواه را ترسیم کند. همچنین با انتخاب های صحیح و اصولی می تواند احتمال قبولی شما را به ۱۰۰ درصد تبدیل کند. انتخاب رشته کنکور برای شما حکم آخرین پنالتی را در جام جهانی دارد. اگر به درستی از این موقعیت استفاده نکنید باید یکسال دیگر هم درس بخوانید، کلاس بروید و هزینه کنید.

با توجه به موارد ذکر شده می توانید مشاور انتخاب رشته با تجربه و حرفه ای را انتخاب نمایید.

انتخاب رشته در کنکور 1401 تکنیکال یا بنیادی

نظر شما درمورد داوطلبان کنکور 1402

با توجه به این که در کنکور 1402 روال به شکل قبل و تاثیر مثبت معدل در کنکور است، کنکوری های 1402 با برنامه ریزی صحیح میتوانند به راحتی رتبه های خوبی در کنکور کسب کنند. البته از نظر بنده حذف دروس عمومی از کنکور و جایگزین شدن معدل امری بسیار مطلوب است اما به شرطی که امنیت آزمون و کیفیت طراحی و تصحیح سوالات توسط آموزش پرورش و سازمان سنجش و آموزش کشور تضمین گردد. برگزاری چندین آزمون همانقدر که برای داوطلبان مفید است برای متقلبان هم فرصت بیشتری برای تقلب فراهم می‌آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.