کد خبر : 39907
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 9:59

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۹۸۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۴۵۵ واحد افت به ۲۷۹ هزار و ۹۳۵ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۱۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و پنج واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۸۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۱۰ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۱۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۰۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۵۳ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۰۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۳۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شراز) با ۲۰۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۹۸ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۸۹ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۸۷ واحد، بیشترین تا..

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۹۸۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۴۵۵ واحد افت به ۲۷۹ هزار و ۹۳۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۱۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و پنج واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۸۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۱۰ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۱۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۰۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۵۳ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۰۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۹۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۴۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۳۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شراز) با ۲۰۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۹۸ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۸۹ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۸۷ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۷۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۶۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۶۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۱۴۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۹۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۰۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۳۶ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۵۴ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۴۳۹ واحد و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۳۸۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، سرمایه گذاری غدیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بانک پاسارگاد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۰۴ میلیون و ۷۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۷۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۴۸۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و۶۸۱ هزار برگه سهم به ارزش ۳۰ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه دی (ودی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان) و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، فولاد هرمز جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، ویتانا (غویتا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و بیمه کوثر (کوثر) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.