کد خبر : 218107
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 11:00
دیدگاه‌ها برای اصطلاحات مرتبط با آموزش طلا فروشی بسته هستند

اصطلاحات مرتبط با آموزش طلا فروشی

اصطلاحات مرتبط با آموزش طلا فروشی
طلا فروشی شغلی پردرآمد است و برای رسیدن به درآمد در آن باید آموزش دید. در این مقاله قرار است برخی از اصطلاحات مرتبط با طلا را جهت آموزش طلا فروشی بررسی کنیم.

همه می دانیم طلا فلزی ارزشمند است، حال فرض کنید که طلا فروش باشید! طلا فروش شدن در صورتی شغلی پردرآمد خواهد بود که آموزش ببینید. در این مقاله قرار است اهمیت آموزش طلا فروشی و اصطلاحات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

اهمیت آموزش طلا فروشی

همان طور که در مقدمه گفتیم طلا ارزش بسیار زیادی دارد و فروش آن شما را ثروتمند می کند؛ اما بشرط و شروطها! زمانی که دوره آموزش طلا فروشی را شروع کنید، به سرعت به مرحله ای از درآمد می رسید. البته می توانید در طلا فروشی ها هم شاگرد باشید ولی معایبی دارد:

  • زمان بسیار زیادی برای یادگیری صرف می کنید ( بخوانید هدر می دهید )
  • احتمال این که آموزش غلط ببینید یا در بین راه ناامید بشوید، بسیار زیاد است!

یک طلا فروش حرفه ای باید هم با طلا و هم فروش آشنا باشد. بخش فروشندگی دنیا بزرگی دارد و برای یادگیری حتما به دنبال دوره آموزش طلا فروشی باشید. در رابطه با طلا نیز جوانب مرتبط با آن را بدانید.

 

اصطلاحات مرتبط با آموزش طلا فروشی

اصطلاحات مرتبط با طلا

همان طور که گفتیم باید با جوانب مرتبط با طلا کاملا آشنا باشید، زیرا یک طلا فروش حرفه ای بیشتر از مشتری خود به شغل طلا فروشی آگاه است. در ادامه به برخی از اصطلاحات مرتبط با طلا را معرفی می کنیم:

طلای آب شده

همه ی طلاها سرنوشت یکسانی ندارند؛ سرنوشت برخی شان تلخ است و در کوره قرار می گیرند. به این طلایی ذوب شده در کوره که به معمولا به شکل مفتولی یا معکبی تغییر پیدا کرده، طلای آب شده می گوییم.

اجرت طلا

به هنگام خرید زیور آلات طلا هزینه ای پرداخت می کنید. هزینه ی طلا تنها مربوط به وزن طلا نیست و بخش از آن شامل هزینه های جانبی ساخت طلا است که به آن اجرت طلا می گوییم. هر چه ریزه کاری و ظرافت زیور آلات طلا بیشتر باشد، قیمت اجرت آن بیشتر خواهد شد.

طلای بدون اجرت

همان طور که گفتیم زیور آلات طلا علاوه بر هزینه خود طلا، شامل هزینه های جانبی به اسم اجرت طلا می شوند؛ اما این موضوع شامل حال همه قطعات طلا نمی شود:

  • طلای آب شده به دلیل این که هزینه جانبی نداشته است.
  • طلاهای دستی دوم به خاطر این که دیگر نو نیستند و هزینه اجرت آن پرداخته شده است.

آبکاری طلا

برای این که ارزش برخی از فلزات را بالا ببرند بر روی آن روکشی از طلا می کشند، به این عمل آبکاری می گویند. معمولا برای آبکاری از طلاهایی با عیار 24 استفاده می شود.

سوت طلا

واحد اندازه گیری طلا تنها گرم و مثقال نیست و از واحد مطرح دیگری به نام سوت نیز در طلا فروشی ها استفاده می شود. سوت معادل با یک هزارم گرم، کوچکترین واحد اندازه گیری طلا است.

طلای خارجی

برخی از طلاهای موجود در بازار از کشورهایی مانند هند و ایتالیا وارد بازار ایران شده اند. معمولا هزینه اجرت این طلاها به خاطر وارد بودن شان بسیار بیشتر از نمونه ایرانی آن است.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با اهمیت آموزش طلا فروشی و اصطلاحات مربوط با آن آشنا کنیم. اگر به دنبال یک دوره هستید، دوره آموزشی طلا فروشی صالح مقدم را از دست ندهید. برای طلا فروش حرفه ای شدن بی گدار به آب نزنید و حرفه ای عمل کنید.همچنین اگر به دنبال مشاوره راه اندازی طلا فروشی هستید حتما به سایت صالح طلا مراجعه کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.