کد خبر : 133232
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 - 8:59

از کنسرت تا زندگی پس از مرگ در متاورس!

از کنسرت تا زندگی پس از مرگ در متاورس!

زمان مطالعه: 3 دقیقه بعد از تغییر برند کمپانی مادر فیسبوک به دلیل ورود به حوزه متاورس، بسیاری از پروژه‌ها و شرکت‌های سراسر دنیا نیز خود را برای ورود به این حوزه آماده کردند. از خرید ملک در این دنیای مجازی تا آزمایش محدودیت‌های آن، از جمله اقدامات شرکت‌های دنباله‌رو Meta است. دیزنی‌لند در متاورس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بعد از تغییر برند کمپانی مادر فیسبوک به دلیل ورود به حوزه متاورس، بسیاری از پروژه‌ها و شرکت‌های سراسر دنیا نیز خود را برای ورود به این حوزه آماده کردند. از خرید ملک در این دنیای مجازی تا آزمایش محدودیت‌های آن، از جمله اقدامات شرکت‌های دنباله‌رو Meta است.

دیزنی‌لند در متاورس

شرکت سازنده محبوب‌ترین پارک‌های تم‌دار دنیا، اخیراً پتنت «استفاده از شبیه‌ساز دنیای مجازی در دنیای واقعی» را ثبت کرده است. البته Los Angeles Times چندی پیش گزارش کرد که دیزنی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از شبیه‌ساز در آینده نزدیک ندارد. با این حال، این پتنت نشان می‌دهد که دیزنی‌لند و شرکت دیزنی قصد دارند دنیای متاورس را با پارک‌های تفریحی واقع در آمریکا، هنگ کنگ، چین، فرانسه و ژاپن ادغام کنند. Going meta: Disney, Second Life

طبق پتنت ثبت‌شده، برنامه احتمالی دیزنی برای متاورس می‌تواند تجربه مجازی و سه‌بعدی به شدت واقع‌گرایانه و جذاب را بدون نیاز به استفاده از عینک یا هدبند واقعیت مجازی، به کاربر ارائه دهد.

پاپ کره (K-pop) در متاورس

در روز دوشنبه، شرکت برگزارکننده کنسرت‌های متاورسی Animal Concerts اعلام کرد که با شبکه Klaytn شرکت Kakao قرارداد امضا کرده تا برنامه‌های خود برای افزایش فعالیت در صنعت سرگرمی این شرکت را گسترش دهد. مدیر عامل Animal Concerts، کالین فیتزپاتریک (Colin Fitzpatrick) گفته است که اهداف اصلی Klaytn، ورود به NFT و متاورس است.

فیتزپاتریک با اشاره به مشکلات مقیاس‌پذیری افزود:

مشکلات فنی، تعداد افرادی که می‌توانند در این کنسرت‌های متاورسی شرکت کنند را محدود می‌کند.

زندگی دوباره در متاورس

Linden Lab، شرکت پشتیبان دنیای آنلاین مجازی Second Life، روز پنجشنبه اعلام کرد که مؤسس این پروژه، فیلیپ رزدیل (Philip Rosedale)، به عنوان مشاور استراتژیک به این پروژه ملحق شده است و در کنار آن، اعضای تیم متاورسی شرکت واقعیت مجازی مستقر در سن فرانسیسکو (High Fidelity) هم به این پروژه پیوستند. رزدیل در این باره گفت:

نیازی نیست که دنیاهای مجازی، ناآرمانشهر (ویران شهر) باشند. شرکت‌های تکنولوژیک بزرگ، با اهدا کردن هدست‌های VR و ساخت متاورس در پلتفرم‌های تبلیغاتی و اختصاصی خود، نمی‌توانند برای همه افراد، دنیایی جادویی و بی‌نقص ایجاد کنند.

Second Life که در سال 2003 شروع به کار کرد، یکی از اولین تجربیات دنیای مجازی را پیش از شروع فعالیت شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، ارائه داد. رزدیل در سال 2008 این شرکت را ترک کرد و مدیر عامل Linden Labs شد و پس از آن در سال 2013، شرکت High Fidelity را تأسیس کرد. بازگشت او می‌تواند نقطه عطف عظیمی در ادغام متاورس‌های جدید با پلتفرم‌های قدیمی باشد.

نوشته از کنسرت تا زندگی پس از مرگ در متاورس! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.