کد خبر : 82556
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 7:44

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟ و چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟ و چگونه کار می کند؟

آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو صنعت ارزهای رمزنگاری شده فرصت‌های زیادی برای ورود پروژه‌های جدید مهیج به بازار ایجاد کرده است – یکی از آنها کاردانو Cardano و سکه آن است!
فناوری مورد استفاده کاردانو کاملاً جدید است، بنابراین ما می‌خواهیم راهنمای کاملی در مورد همه چیزهایی که باید بدانید به شما ارائه دهیم. در مرحله اول، ما توضیح خواهیم داد که کاردانو چیست و اهداف اصلی شرکت چیست.
پس از آن، با استفاده از مثال‌های واقعاً ساده در دنیای واقعی و همچنین لیستی از مزایا و معایب کاردانو که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا ADA شایسته توجه شماست، نحوه کار این فناوری را توضیح خواهیم داد.
قبل از خرید ADA، اطمینان حاصل کنید که یک صرافی ارز رمزپایه معتبر مانند کوین‌بیس انتخاب کرده و رمزهای خود را در کیف پول امن ذخیره کنید. بهترین گزینه‌های پیشنهادی شامل Ledger Nano S و Trezor است.
بیایید با چگونگی آغاز به کار پروژه کاردانو بحث خود را شروع کنیم!
طرفداران تیم عالی معاملات ارزان و سریع وجود نداشتن محدودیت مقیاس گذاری منفی ها در حال توسعه بودن بلاکچین مشکلات کیف پول در حال حاضر هسته کاردانو
پروژه ک..

آشنایی با ارز دیجیتال کاردانو

صنعت ارزهای رمزنگاری شده فرصت‌های زیادی برای ورود پروژه‌های جدید مهیج به بازار ایجاد کرده است – یکی از آنها کاردانو Cardano و سکه آن است!

فناوری مورد استفاده کاردانو کاملاً جدید است، بنابراین ما می‌خواهیم راهنمای کاملی در مورد همه چیزهایی که باید بدانید به شما ارائه دهیم. در مرحله اول، ما توضیح خواهیم داد که کاردانو چیست و اهداف اصلی شرکت چیست.

پس از آن، با استفاده از مثال‌های واقعاً ساده در دنیای واقعی و همچنین لیستی از مزایا و معایب کاردانو که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا ADA شایسته توجه شماست، نحوه کار این فناوری را توضیح خواهیم داد.

قبل از خرید ADA، اطمینان حاصل کنید که یک صرافی ارز رمزپایه معتبر مانند کوین‌بیس انتخاب کرده و رمزهای خود را در کیف پول امن ذخیره کنید. بهترین گزینه‌های پیشنهادی شامل Ledger Nano S و Trezor است.

بیایید با چگونگی آغاز به کار پروژه کاردانو بحث خود را شروع کنیم!

طرفداران

  • تیم عالی
  • معاملات ارزان و سریع
  • وجود نداشتن محدودیت مقیاس گذاری

منفی ها

  • در حال توسعه بودن بلاکچین
  • مشکلات کیف پول در حال حاضر

هسته کاردانو

پروژه کاردانو در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. شرکتی که پشت سر آن توسعه یافته است Input-Output Hong Kong (IOHK) نام دارد که توسط بنیانگذار BitShares و اتریوم، چارلز هاسکینسون اداره می‌شود.

هدف کاردانو ایجاد زنجیره بلوکی است که بتواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به بلاک چین‌های قدیمی مانند اتریوم داشته باشد، به این معنی که باید تراکنش‌های بیشتر، ارزان‌تر و سریع تری را پردازش کند.

چارلز هوسکینسون معتقد است که کاردانو یک بلاک چین نسل سوم است، در حالی که بیت کوین و اتریوم در درجه اول و دوم هستند. بنابراین، IOHK به جای کپی کردن کد سایر بلاک چین‌ها، بلاک چین جدید خود را ایجاد کرده است.

مردم گاهی فکر می‌کنند کاردانو و ADA یکسان هستند، با این حال، تفاوت کمی وجود دارد. کاردانو نام زنجیره بلوکی است که به افراد امکان ارسال و دریافت وجوه را می‌دهد. ADA نام ارز رمزنگاری شده است.

این موضوع شبیه به نحوه کار ریپل است، جایی که ریپل نام بلاک چین است و XRP نام ارز رمزنگاری شده است.

بلاک چین سکه کاردانو به شما این امکان را می‌دهد که درست مانند بلاک چین اتریوم قراردادهای هوشمندی ایجاد کنید. قراردادهای هوشمند به دو یا چند نفر اجازه می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث وارد توافق شوند، بدین معنا که وقتی شرایط از پیش تعیین شده محقق شد، همه موارد دیگر خودکار است.

مانند اکثر بلاک چین‌ها، کاردانو غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ مرجعی کنترل نمی‌شود. در عوض، معاملات و قراردادهای هوشمند توسط انجمن تأیید می‌شود، آن‌ها این کار را با کمک قدرت محاسباتی خود انجام می‌دهند. با این حال، کاردانو کارهایی متفاوت از بیت کوین و اتریوم انجام می‌دهد. (بعداً با جزئیات بیشتر همه چیز را توضیح خواهیم داد).

برای کمک به جمع‌آوری سرمایه برای توسعه کاردانو، این تیم ۶۳ میلیون دلار در طول ICO خود جمع‌آوری کرد. از آن زمان به بعد، ارزش بازار سکه ADA به بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار رسیده است!

توجه: ICO مخفف “عرضه اولیه سکه” است. این مفهوم روشی برای شرکت‌های ارز رمزنگاری شده برای جمع‌آوری سرمایه است. فقط در سه ماه اول ۲۰۱۸، بیش از ۶ میلیارد دلار در ICO جمع شده است!

بنابراین، اکنون که نحوه کاردانو و ارز رمزنگاری شده ADA و همچنین آنچه که آن‌ها قصد دارند انجام دهند را متوجه شدید در‌بخش بعدی راهنما توضیح داده می‌شود که این ارز چگونه کار می‌کند.

کاردانو چگونه کار می‌ کند؟

کاردانو چگونه کار می کند

ابتدا، مهم است که نحوه عملکرد بلاک چین کاردانو درک کنیم. می‌توان آن را به دو لایه مختلف تقسیم کرد:

لایه تسویه: لایه تسویه حساب ساخته شده است و اکنون کاملاً عملیاتی شده است. با این کار کاربران می‌توانند سکه‌های ADA را از یک کیف پول به کیف پول دیگر ارسال و دریافت کنند. این کار شبیه نحوه انتقال کاربران از طریق اتریوم (ETH) به یکدیگر است.

لایه محاسبات: لایه محاسبات هنوز در حال توسعه است. پس از راه اندازی، به کاربران امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند ایجاد و منعقد کنند.

به همین دلیل کاردانو با بلاک چین‌های قبلی که به طور معمول بر روی یک لایه کار می‌کنند متفاوت است. دو لایه جداگانه مزایای بالقوه‌ای را برای کاربران کاردانو به همراه دارد.

در مرحله اول، لایه محاسباتی سازگارتر از موارد مشابه اتریوم است، زیرا تغییرات کوچکی را می‌توان برای کاربران نهایی مختلف ایجاد کرد. به عنوان مثال، از آنجا که ملل مختلف مقررات خاص خود را دارند، کاردانو می‌تواند بسته به قوانین آنها نحوه ذخیره و دسترسی به داده‌ها را تغییر دهد.

برای اطمینان از اینکه چگونه لایه‌های تسویه حساب و محاسبه کار می‌کنند، در اینجا یک مثال سریع در دنیای واقعی آورده شده است.

  • جان برای تعمیر چراغ‌های آشپزخانه خود نیاز به استخدام تکنسین برق دارد.
  • جان یک توافق نامه قرارداد هوشمند را منعقد می‌کند که در لایه محاسبات ذخیره می‌شود.
  • در این توافق نامه آمده است به محض اینکه تکنسین برق چراغJohn را تعمیر کرد، بودجه توافق شده آزاد خواهد شد.
  • وقتی این اتفاق می‌افتد، قرارداد هوشمند به لایه تسویه حساب منتقل می‌شود، که به شما اجازه می‌دهد حقوق تکنسین برق با ارز رمزنگاری شده ADA پرداخت شود.
  • همه چیز کاملاً خودکار است، یعنی نیازی به شخص ثالث نیست.

بنابراین، اکنون که شما تفاوت بین لایه تسویه حساب و لایه محاسبه را می‌دانید، اکنون نحوه تأیید معاملات را توضیح خواهیم داد!

معاملات ارز ADA چگونه تأیید می ‌شود؟

کاردانو

ما قبلاً اشاره کردیم که پلت فرم کاردانو غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ مرجع واحدی کنترل شبکه را ندارد. این بدان معناست که شبکه توسط ماینرها اداره می‌شود.

با این حال، کاردانو از مدل دیگری استفاده می‌کند، که آن را “Ouroboros” می‌نامد. قبل از اینکه نحوه کار آن را توضیح دهیم، بگذارید سریع توضیح دهیم که بلاک چین‌های دیگر مانند بیت کوین متفاوت هستند.

بیت کوین از یک مدل اجماعی به نام “اثبات کار” استفاده می‌کند. برای کمک به تأیید اعتبار یک معامله، ماینرها از قدرت محاسباتی خود برای حل یک معمای واقعاً دشوار استفاده می‌کنند. این مانند یک معادله ریاضی است که بسیار دشوار است، هیچ انسانی نمی‌تواند آن را حل کند!

هر کدام از استخراج کنندگان ابتدا معما را حل کنند، پاداشی را که در بیت کوین پرداخت می‌شود، دریافت می‌کنند! مشکل Proof-of-Work این است که با افزایش هر چه بیشتر پیچیدگی محاسبات، ماینرها باید هر چه بیشتر از انرژی برق استفاده کنند.

در دسامبر ۲۰۱۷، گزارش شد که ماینرهای اثبات کار بیت کوین بیشتر از کل ملت ایرلند از برق استفاده می‌کنند! خیلی اقتصادی نیست، درست است؟

شبکه کاردانو معاملات را با استفاده از سازوکار اجماعی به نام Proof-of-Stake تایید می‌کند:

به افرادی که می‌خواهند به تأیید معاملات کمک کنند، اعتبارسنج گفته می‌شود.

اعتبارسنج‌ها باید برخی از سکه‌های ADA خود را مسدود کنند، که به آن “stake” می‌گویند.

هنگامی که یک اعتبارسنج به تأیید یک معامله کمک می‌کند، آنها ارز دیجیتال ADA اضافی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

هرچه اعتبارسنج‌ها stake بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت پاداش دارند!

میزان سکه‌های دریافتی آنها بر اساس میزان “stake” آن‌ها است.

این سیستم بسیار کارآمدتر و سازگار با محیط زیست نسبت به اثبات کار است؛ زیرا به برق بسیار کمتری نیاز دارد، به این معنی که هزینه معاملات نیز پایین است.

اگرچه بلاک چین‌های Proof-of-Stake دیگری نیز در دسترس هستند، تیم کاردانو می‌گوید که هیچ یک از آنها راهی کاملاً تصادفی برای انتخاب اعتبار سنج ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل است که آنها پروتکل Ouroboros خود را در بالای مدل استاندارد Proof-of-Stake ساخته‌اند، زیرا این اطمینان را می‌دهد که همه شانس عادلانه‌ای برای کسب پاداش دارند.

این موضوع گاهی اوقات “اکثریت صادقانه” نامیده می‌شود، به این معنی که اگر مردم سهم زیادی در زنجیره بلوک (به عنوان مثال، داشتن تعداد زیادی سکه ADA) داشته باشند، آن‌ها دلایل محکمی دارند که مطمئن شوند شبکه امن، پایدار و مهمتر از همه – صادقانه باقی میماند.

بنابراین، اکنون که می‌دانید معاملات چگونه تأیید و تأیید می‌شوند، بیایید عملکرد پلت فرم کاردانو را ببینیم!

آیا کاردانو مقیاس پذیر است؟

مقیاس پذیری کاردانو

تعداد زیادی بلاک چین مختلف در بازار وجود دارد و مهم است که بدانید چه چیزی باعث منحصر به فرد شدن هر یک از آن‌ها است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد عملکرد خوب یک پروژه در نظر گرفت، مقیاس‌پذیری آن است.

در صنعت ارزهای رمزپایه، مقیاس‌پذیری به این معناست که چه تعداد معاملات بلاک چین می‌تواند در یک بازه زمانی خاص انجام شود، با این حال، به طور معمول از شاخص “معاملات در ثانیه” برای بیان این موضوع استفاده می‌شود.

بلاک چین‌های قدیمی مانند بیت کوین و اتریوم دارای مشکلات بزرگی در مقیاس‌پذیری هستند، زیرا محدود به تعداد تراکنش‌هایی هستند که می‌توانند هم‌زمان پردازش کنند. در واقع، بیت کوین فقط می‌تواند ۷ تراکنش را پردازش کند، در حالی که میانگین اتریوم حداکثر ۱۵ است. باز هم، این جایی است که کاردانو یک مزیت دارد.

وقتی تراکنش‌ها در بلاکچین بیت کوین تأیید می‌شوند، برای همیشه در دفتر عمومی باقی می‌مانند. این بدان معنی است که با گذشت زمان، دفتر بزرگ بلاکچین بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که هر استخراج کننده در شبکه باید یک نسخه از هر معامله را نگه دارد. این مسئله باعث مشکلات مقیاس‌پذیری می‌شود.

کاردانو اما در حال ساخت زنجیره بلوکی است که با جدا کردن داده‌هایی که مربوط به افراد درگیر در معامله نیستند، کارها را متفاوت انجام می‌دهد. به عنوان مثال، اگر جان ۱۰۰ سکه ADA برای سو ارسال کند، آن‌ها تنها دو نفری هستند که در معامله شرکت دارند.

در نتیجه، وقتی اعتبارسنج‌ها به تأیید حرکت وجوه کمک می‌کنند، فقط باید داده‌های مربوط به معامله را نگهداری کنند نه کل بلاک‌چین!

این تیم همچنین قصد دارد پروتکلی به نام “Sharding” را نصب کند. روش کار این است که هرچه تعداد بیشتری از افراد از شبکه استفاده می‌کنند، تعداد تراکنش‌ها در ثانیه افزایش می‌یابد.

کاردانو در اواخر سال ۲۰۱۷ آزمایشی را انجام داد که به بلاک چین امکان پردازش ۲۵۷ تراکنش در ثانیه را می‌دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از بیت کوین و اتریوم است. با این حال، هدف بلند مدت افزایش این تعداد به ده‌ها هزار در ثانیه است.

کیف پول ددالوس Daedalus

کاردانو

وقتی نوبت به ذخیره سکه ADA شما می‌رسد، کاردانو کیف پول رسمی خود را به نام Daedalus معرفی می‌کند. با این حال، گزارش‌های زیادی از انجمن ارزهای رمزنگاری شده منتشر شده است مبنی بر اینکه کیف پول ددالوس مشکلات زیادی دارد. این موارد شامل مواردی مانند عدم امکان اتصال به شبکه، بلوک‌های همگام‌سازی و عدم رسیدن تراکنش به گیرنده است.

اگر به دنبال امن‌ترین و مطمئن‌ترین کیف پول هستید، باید لجر Nano S و ترزور را بررسی کنید. از آنجا که آن‌ها کیف پول آفلاین هستند، دارایی‌های شما همیشه ایمن خواهند ماند.

بنابراین، اکنون که از برنامه‌های کاردانو برای مقیاس‌پذیری اطلاع دارید، ‌بخش بعدی این راهنمای رمز ارز ADA قصد دارد تا به بررسی مواردی که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و همچنین نحوه سواستفاده از آن بپردازد!

چگونه کاردانو می تواند مورد سو استفاده قرار بگیرد؟

سو استفاده از کاردانو

اول از همه، سکه ADA کاردانو را می‌توان به همان روش Bitcoin – یک سیستم پرداخت جهانی – استفاده کرد. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیت کوین فقط می‌تواند ۷ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

هیچ سیستم پرداخت جهانی نمی‌توانست زنده بماند، اگر فقط می‌خواست تا ۷ تراکنش در ثانیه را مقیاس‌بندی کند. در واقع، ویزا به تنهایی به طور میانگین در هر ثانیه ۱۶۶۷ تراکنش را پردازش می‌کند!

بنابراین، اگر تیم کاردانو بتواند اهداف “ده‌ها هزار” در ثانیه خود را برآورده کند، شبکه می‌تواند کاملاً به عنوان یک سیستم پرداخت کارکند.

دومین کارکرد اصلی سکه ADA این است که به مردم امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند و dApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) ایجاد کنند. این می‌تواند هر کسی از شرکت‌ها، دولت‌ها یا حتی افراد باشد.

با این حال، اگر کاردانو بخواهد پروتکل قرارداد هوشمند خود را جهانی کند، باید مشکلات مقیاس‌پذیری خود را بهبود ببخشند.

اگر کاردانو بتواند این اهداف را برآورده کند، فناوری آن‌ها برای برنامه‌های روزمره عالی خواهد بود، زیرا هک کردن برای افراد تقریباً غیرممکن است و برنامه هرگز آفلاین نمی‌شود. این موضوع هم‌چنین به معنای محرمانه بودن اطلاعات شخصی است!

فعالیت‌ های مجرمانه

سیستم عامل‌های بلاک چین مانند کاردانو برای ارتکاب جرمی ناشناس مناسب هستند (این توصیه‌ای نیست).

اما چرا؟

خوب، هنگام ارسال یا دریافت سکه ADA، نیازی به هویت واقعی خود ندارید.

در عوض، تنها چیزی که مردم می‌توانند ببینند آدرس کیف پول شخصی شما است که چیزی شبیه به این دارد:

Ae2tdPwUPEZKmwoy3AU3cXb5Chnasj6mvVNxV1H11997q3VW5ihbSfQwGpm

اجازه دادن به افراد برای ارسال و دریافت وجه به صورت ناشناس به معنای این است که این سیستم عامل می‌تواند به طور بالقوه برای پول‌شویی یا فرار مالیاتی استفاده شود. دلیل آن این است که تقریباً غیرممکن است که بفهمیم چه کسی واقعاً در یک معامله نقش دارد.

هم‌چنین به مردم اجازه می‌دهد کالاها و خدمات غیرقانونی را بصورت آنلاین و بدون نیاز به افشای جزئیات پرداخت در دنیای واقعی بفروشند.

تیم کاردانو همچنین در حال کار بر روی پروتکلی هستند که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت تصمیم فراداده خود را به اشتراک بگذارند. فراداده حاوی اطلاعات خاصی درباره معامله است، مانند:

  • X ارز رمزنگاری شده برای چه خدمت یا کالایی هزینه شده است؟
  • X سکه به چه کسی داده شده است؟
  • X سکه ADA از کجا کسب شده است؟

پروتکل فوق به بانک‌ها امکان استفاده از بلاک چین کاردانو را می‌دهد، زیرا آنها قادر به مطابقت با مقررات ملی خواهند بود.

جوانب مثبت و منفی ارز رمزنگاری ADA

کاردانو

جوانب مثبت

تیم توسعه عالی با پروژه‌های موفقی مانند بیت شرز و اتریوم کار کرده است.

این اولین بلاکچین است که از چند لایه (لایه تسویه حساب و محاسبه) استفاده می‌کند.

محدودیت مقیاس گذاری وجود ندارد. هرچه افراد بیشتر از بلاکچین استفاده کنند، تراکنش‌های بیشتری نیز قابل پردازش است.

ارز رمزنگاری شده ADA معاملات ارزان و سریع را ارائه می‌دهد.

سازوکار اجماع کاردانو نسبت به بلاک چین‌های قدیمی سازگارتر با محیط زیست است و همچنین منصفانه‌تر است.

جوانب منفی

زنجیره بلوک هنوز در حال توسعه است، بنابراین برخی از ادعاهای کاردانو نظری است.

بلاک چین‌های دیگر مانند ریپل، استلار Lumens و نئو می‌توانند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کنند.

حداکثر مقیاس‌پذیری در حال حاضر فقط ۲۵۷ تراکنش در ثانیه است.

مشکلات در حال انجام کیف پول رسمی آنها.

نتیجه

بنابراین، اینجا پایان این مقاله راهنما با عنوان “کاردانو چیست؟” می‌باشد.

امیدواریم که این راهنمای ارز رمزنگاری شده کاردانو و ADA برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید همه جنبه‌های مربوط به سکه ADA را درک کنید.

اگر شما علاقه‌مند به خرید سکه ADA هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا صرافی کوین بیس را بررسی کنید. به شما امکان خرید و فروش ADA را به راحتی می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت کیف پول خاص خود را دارد، اما گزینه‌های امن تری مانند لجر Nano S و ترزور وجود دارد.

اگر درک نحوه خرید سکه ADA برای شما دشوار است، در اینجا چند مرحله آسان آورده شده است:

  1. کیف پول رمزنگاری قابل اطمینان تهیه کنید (لجر Nano S و ترزور بسیار توصیه می‌شوند)
  2. در کوین بیس ثبت نام کنید.
  3. سکه‌های ADA را از کوین بیس خریداری کنید.
  4. سکه‌های ADA را به کیف پول خود منتقل کنید.

امیدواریم که این کمک کرده باشد!

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.