کد خبر : 43977
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 - 10:56

آغاز پاییز با افت شاخص بورس

آغاز پاییز با افت شاخص بورس

آغاز پاییز با افت شاخص بورسبراساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۳۰ واحد کاهش به ۴۱۲ هزار ۸۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۸۶ واحد افت به ۲۷۰ هزار و ۶۰۱ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۱۹ هزار و ۶۴۴ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۷۱۴ واحد افزایش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۵۶۵ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۱۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۸۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۵۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۱۸ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۹۶ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۸۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۰۶ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۳۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۴۱ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۳۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۷۲ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۲۶..

آغاز پاییز با افت شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۳۰ واحد کاهش به ۴۱۲ هزار ۸۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۸۶ واحد افت به ۲۷۰ هزار و ۶۰۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۹ هزار و ۶۴۴ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۷۱۴ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۵۶۵ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۲۱۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۸۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۵۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۱۸ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۵۹۶ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۴۸۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۰۶ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۳۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۴۱ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۳۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۷۲ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۲۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۸۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۲۳۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۶۰۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۱۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۸۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۴۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۹۱۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۸۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۶۴ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۷۸۹ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۷۶ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۶۶۴ واحد و سایپا (خساپا) با ۶۲۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۵۰ میلیون و ۲۹۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۱۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۵۰ هزار برگه سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ بانک دی (دی)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، موسسه اعتباری ملل (وملل)،‌ ‌پالایش نفت لاوان (شاوان)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، ویتانا (غویتا)، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بیمه دی (ودی)‌ با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.