کد خبر : 120931
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 16:33

آباژور چیست و چه کاربردی دارد؟

آباژور چیست و چه کاربردی دارد؟

  بسیاری از افراد برای اینکه دکوراسیون منزل خود را شیک و جذاب کنند از آباژور استفاده می کنند. در واقع آباژور یک وسیله کاربردی محسوب می‌شود که دارای لامپ بوده و این لامپ به وسیله کلاه پوشانده می شود تا نوری که از سطح آن ساطع می‌شود را پخش نماید. آباژورها علاوه بر اینکه

 

بسیاری از افراد برای اینکه دکوراسیون منزل خود را شیک و جذاب کنند از آباژور استفاده می کنند. در واقع آباژور یک وسیله کاربردی محسوب می‌شود که دارای لامپ بوده و این لامپ به وسیله کلاه پوشانده می شود تا نوری که از سطح آن ساطع می‌شود را پخش نماید. آباژورها علاوه بر اینکه زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند، کاربردی نیز هستند و از مواد مختلفی نظیر پارچه، شیشه و کاغذ تولید می گردند. این کالاها از نظر شکل عموماً استوانه ای یا مخروطی می باشند.

با توجه به اینکه آباژورها را با ویژگی زیبایی و تزیینی آنها می شناسند اما به منظور روشنایی محسوس محیط از آنها استفاده می گردد و می توان در قسمت های مختلف خانه از جمله پذیرایی، اتاق خواب و… از آنها استفاده نمود. برای اینکه دکوراسیون منزل را شیک تر و جذاب تر کنید بهتر است رنگ آباژور با دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا زیبایی محیط چندین برابر گردد.

یک نکته مهم در خصوص آباژورها این است که شید آنها سبب می شود که نور لامپ ها به صورت مستقیم به چشم انسان برخورد نکند و حالت یک محافظ داشته باشد. معمولاً برای این کلاهک ها از روکش های مات استفاده می شود که رنگ طلایی و سفید دارند.

آباژور2

اباژور

به صورت کلی آباژور از سه قسمت مهم تشکیل شده است که شامل پایه، لامپ، شید یا کلاهک می باشد و همان طور که اشاره کردیم علاوه بر اینکه یک عنصر تزئینی در دکوراسیون خانه می باشد بلکه می تواند در فضا نور محسوس را ساطع نماید. افرادی که تصمیم به خرید آباژور دارند باید به تمامی نکات لازم دقت کنند تا یک خرید عالی را تجربه کنند.

آباژورها در محیط هایی که نیاز باشد تا نور به صورت مستقیم وجود نداشته باشد قابل استفاده هستند و همچنین برای مطالعه و ایجاد آرامش در فضا تأثیرات مستقیمی دارند. این محصول مخصوصاً برای خواب توصیه می‌شود. اگر آباژور در نقطه مناسب از اتاق قرار بگیرد، حس آرامش نیز در زمان خواب با نور ملایم به شما منتقل می شود.

معرفی انواع مختلف آباژور ها

این وسیله کاربردی دارای نمونه های مختلفی می باشد که هر کدام از آنها می‌توانند در قسمت خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. از نظر شکل آباژور شامل مربع، امپراطور و درام میباشد که کنار این مدل آباژورها می‌توانیم نمونه‌های مستطیلی، بیضی و مخروطی را نیز مشاهده کنیم که دارای لامپ هایی با اندازه های نامتعارف هستند.

در واقع آباژورهای کلاسیک یا مخروطی را با عنوان آباژور امپراطور نیز می شناسند که به وسیله یک برش موازی قسمت بالایی قیف برداشته می شود و با پایه هم سطح خواهد شد.

اگر به دنبال نمونه های امروزی از این وسیله پرکاربرد هستید می توانید برای خرید آباژور مدل درام را انتخاب کنید که از نظر ظاهری به شکل استوانه می‌باشد و به زبان ساده تر می توان گفت همانند یک طبل موسیقی می باشد و آباژور های مربعی از نظر ظاهر وقتی در حالت نیمرخ قرار بگیرند به هرم شبیه می باشند ولی نوک‌تیز هرم را ندارند.

برای انتخاب آباژور با سایز مناسب چه کار باید بکنیم؟

اگر می خواهید آباژور با سایز مناسبی را خریداری کنید میبایست حتماً به واسطه متر یا خط کش پایه لامپ را اندازه گیری نمایید. سپس تجسم کنید که این آباژور قرار است در چه فضایی استفاده شود و به این ترتیب می توانید ابعاد آن را مشخص نمایید. در صورتی که آباژور شید بزرگ داشته باشد می‌تواند نور زیادی را ساطع کند ولی اگر دوست دارید فضا دارای نور کمتری باشد قطعاً باید آباژورهایی بخرید که شید با سایز کمتر و کوچکتری دارند. البته خرید اباژور به سلیقه ی شما نیز وابسته است، برخی بنا به علاقه و سلیقه شان از آباژورهای تیره و برخی روشن استفاده می کنند.

آباژور3

اباژور

بهترین متریال ها برای آباژورها

در ساخت آباژورها از متریال های مختلفی استفاده می شود که می‌توانیم به پنبه، کتان یا ورق کاغذی اشاره نمود. اگر در ساخت شید آباژور از پارچه استفاده شده باشد، برای شید های پارچه ای از قابهای فلزی استفاده می‌کنند و اگر شیدها به صورت ورقه ای باشند به تنهایی استفاده می گردند. اگر تمایل دارید که بین این دو آباژور یکی را انتخاب کنید بهتر است به فضایی دقت کنید که قرار است آن را به وسیله آباژور روشن کنید.

آباژور هایی که از جنس ورق هستند در طیف رنگی سفید تولید می شوند و ظاهر بسیار زیبایی دارند و می توانند با آن ها یک فضا را سریعا روشن نمود و موجب می شوند تا فضا جادارتر به نظر بیاید؛ اگر تمایل به استفاده از شید‌های سنتی دارید باید شیدهای پارچه ای پلیسه دار را استفاده کنید که قطعاً دیدن چنین آباژورهای ما را به یاد گذشته خواهد انداخت و دکوراسیون خانه های روستایی فرانسوی در ذهن تجسم می شود. افرادی که می‌خواهند دکوراسیون تیره و مرموزی داشته باشند یا می خواهند کنتراست را به واسطه یک لامپ پر نور ایجاد نمایند نیز باید شید های رنگ تیره و از جنس کتان انتخاب کنند.

برای خرید آباژور علاوه بر نکات ذکر شده سلیقه شما نیز بسیار حائز اهمیت است.

مزیت استفاده از آباژورها

اگر تا این قسمت از مطلب را به دقت مطالعه کرده باشید قطعاً متوجه شده‌اید که استفاده از آباژورها مزیت های بسیار زیادی برای شما به همراه دارد که مهمترین آنها از نظر اقتصادی و سلامتی بوده است.

آباژورها موجب مصرف بهینه برق می گردند و در کاهش میزان مصرف برق نقش بسزایی دارند و با تهیه ی این محصول دیگر شما نیازی ندارید که برای کارهای ساده همچون مطالعه کل فضای اتاق را روشن کنید.

تابش مستقیم نور بر روی بینایی تاثیرات منفی زیادی داشته است و می‌تواند به بینایی آسیب بزند اما وقتی نور به صورت غیرمستقیم بتابد ضرری برای سلامتی شما نخواهد داشت که با استفاده از آباژور این گزینه برای شما مهیا است.

از کجا بهترین آباژورها را بخریم؟

اگر به دنبال انتخاب یک فروشگاه بی نظیر در خصوص خرید آباژور هستید می توانید با تهران دکور بهترین خرید را تجربه نمایید. در این فروشگاه علاوه بر اینکه می توانید به صورت مستقیم قیمت های لحظه ای تمامی محصولات دکوراسیون داخلی را مشاهده کنید بلکه خرید مقرون به صرفه ای را انجام بدهید.

آباژور4

اباژور

تهران دکور یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی ای می باشد که اقدام به عرضه نمونه های مختلف محصولات دکوراسیون داخلی منزل نموده است؛ شما به محض ورود به وب سایت تهران دکور  به نشانی  www.tehrandecor.ir می توانید لوازم مختلفی اعم از میز، مبل، آباژور، سرویس خواب، ساعت، مجسمه و… را مشاهده نمایید که در نمونه های متفاوت و با قیمت‌های منصفانه برای شما مشتریان عزیز در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.